Chudnij bez efektu jojo! Poznaj dietę Montignac jest zdrowa i skuteczna

Julita Buczek 07.06.2018
zdrowa dieta Montignac
Fotografia: Fotografia Pexels

Dieta Montignac to bardziej skuteczny plan żywieniowy, niż typowa dieta odchudzająca. Dowiedz się, co oznacza dieta o niskim indeksie glikemicznym, jak schudnąć dzięki Montignac i dlaczego jest to zdrowa dieta.

Dieta Montignac od wielu lat cieszy się dużą popularnością wśród miłośników zdrowego stylu życia. Na czym polega ten sposób odżywiania i co sprawia, że zdobywa tak wielu zwolenników na całym świecie?

Montignac – dieta, czy  nie?

Metoda Montignaca nie jest typową dietą odchudzającą. Jest to bardziej koncepcja żywieniowa, która zakłada trwałą zmianę nawyków i dotychczasowego sposobu odżywiania. Podczas, gdy tradycyjna dieta zazwyczaj wiąże się z ograniczeniem lub całkowitą rezygnacją z jedzenia poszczególnych produktów i trwa przez określony czas, założeniem Montignac jest sięganie po lepsze, odpowiednio dobrane pokarmy. Dzięki niej można nie tylko pozbyć się zbędnych kilogramów i utrzymać piękną sylwetkę, ale też zapobiegać cukrzycy, jak również chorobom serca. W tej koncepcji odżywiania nie musimy trzymać się bardzo rygorystycznych zasad, ograniczać jedzenie, liczyć kalorii itp. Wystarczy stosować się do kilku prostych zaleceń i stopniowo wprowadzać je w swoje życie, aby stały się jego nieodłącznym elementem.

Jak schudnąć dzięki Montignac?

Twórcą tej oryginalnej koncepcji jest Michael Montignac, znany na całym świecie specjalista w zakresie żywienia oraz autor wielu popularnych książek o tej tematyce. Według niego to nie nadmiar spożywanych kalorii jest przyczyną tycia, a wysoki poziom glukozy we krwi, który pojawia się po zjedzeniu określonych produktów. W związku z tym, osoby, które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów powinny uwzględniać w swoim odżywianiu indeks glikemiczny produktów. Jeśli zastanawiasz się jak schudnąć, a przy tym nie chcesz poddawać się rygorystycznym dietom, to Montignac jest niewątpliwie dla ciebie. 

Montignac a odchudzanie

Liczne badania prowadzone we współpracy z lekarzami, a także opinie osób, które zdecydowały się na stosowanie Montignac potwierdzają skuteczność tej metody. To zrównoważony sposób odżywiania, który nie tylko ułatwia odchudzanie, ale też nie powoduje efektu jo-jo. Jego podstawą jest sięganie po wartościowe posiłki pełne składników odżywczych, które wpływają pozytywnie na kondycję fizyczną i psychiczną. Należy wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym, a także zrezygnować ze spożywania nasyconych kwasów tłuszczowych  na rzecz np. kwasów tłuszczowych wielonienasyconych omega 3, które znajdziemy przykładowo w rybach. Możemy jeść w takich ilościach, aby nie odczuwać głodu.

Montignac, nie tylko skuteczna, ale i zdrowa dieta

Dzięki Montignac możemy nie tylko stracić na wadze, ale też znacznie poprawić swój stan zdrowia. Według badań jest to zdrowa dieta, ponieważ dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Odpowiednio łącząc węglowodany, białka, oraz tłuszcze dbamy tym samym o swój układ sercowo-naczyniowy oraz zmniejszamy ryzyko pojawienia się cukrzycy. W diecie Montignac duże znaczenie ma przede wszystkim białko, które powinno stanowić 1/3 dziennego spożycia.

Skuteczne odchudzanie w 2 fazach

W diecie Montignac wyróżniamy dwie fazy.

Metoda Montignac dzieli sie na dwie fazy:

  • Pierwsza faza, czyli tracenie na wadze trwa ok. 2-3 miesięcy. W tej fazie sięgamy po produkty, który posiadają indeks glikemiczny mniejszy niż 50, aby zapobiegać nagłemu wzrostowi poziomu glukozy we krwi. W fazie tej następuje dodatkowo unormowanie pracy trzustki. Dopuszczalne są dwa rodzaje posiłków białkowo-tłuszczowe, przygotowane z produktów o IG do 35 i węglowodanowo-białkowe z produktów o indeksie glikemicznym do 50. Wszystkie posiłki jemy o normalnych porach, unikając podjadania, przy czym kolacja powinna być zjedzona 3-4 godziny przed snem. W fazie tej należy unikać picia mocnej kawy, a zamiast niej sięgać często po wodę mineralną (ok. 2 l. dziennie).
  • Druga faza, czyli utrzymanie prawidłowej masy ciała. W tej fazie raz na jakiś czas można pozwolić sobie na zjedzenie produktu o wysokim IG, ale w połączeniu z produktem o niskim indeksie glikemicznym. Jeżeli masz ochotę na zjedzenie słodkiej przekąski, warto po jej spożyciu powrócić na kilka dni do zaleceń z fazy I.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym – zalecane produkty

Montignac opiera się na założeniu, że najbardziej pomocne w utrzymaniu prawidłowej wagi są produkty o małym IG. Dieta o niskim indeksie glikemicznym obejmuje spożywanie takich produktów, których indeks nie przekracza 35, np. z warzyw: brokuły, kalafior, ogórki, buraki, pomidory, szpinak i bakłażan, a w przypadku owoców: awokado, truskawki, pomarańcze, czy wiśnie. Warto sięgać także po rośliny strączkowe, np. soczewica lub groch. Z kolei ze zbóż i nasion najlepiej sprawdzą się jęczmień, ryż brązowy, soja, siemię lniane i migdały. Produkty zakazane w  przypadku diety Montignac, mające IG powyżej 50 to natomiast m.in. białe pieczywo, biała mąka, makarony pszenne, ziemniaki, kukurydza, winogrona, cukier oraz piwo.

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zobaczcie w poniższej galerii, jakie produkty wpływają na wygląd naszej cery:

Autor: Weronika Misiuk

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'