10 patentów na skuteczne odchudzanie!

Nastazja Bloch 04.12.2018
10 patentów na skuteczne odchudzanie!
Fotografia: Schutterstock

Zastanawiasz się jak szybko schudnąć i nie wiesz, od czego zacząć? Poznaj sposoby na skuteczne odchudzanie, które przybliżą cię do wymarzonej sylwetki.

Odchudzanie spędza ci sens z powiek, próbowałaś już wszystkich diet, a efektów wciąż nie ma? Pamiętaj, głodówka czy niskokaloryczna dieta nie są rozwiązaniem. Nie przyniosą one żadnych efektów, a wręcz mogą spowodować, że przytyjesz. Organizm, który przez dłuższy czas nie będzie miał dostarczonej odpowiedniej ilości pożywienia, zacznie je magazynować i odkładać w formie tkanki tłuszczowej. Nie licz na świąteczny cud i zapomnij o tabletkach odchudzających. Dopiero zdrowa dieta połączona z odpowiednimi ćwiczeniami przyniesie rezultaty.

 Zobacz także:

 Od czego zacząć skuteczne odchudzanie?

 1. Przemyśl jak wygląda twoja dieta. Czy dostarczasz organizmowi zbilansowane posiłki, czy może w biegu zagryzasz śmieciowe jedzenie?

Aby nasz organizm był zdrowy, nie odkładał tkanki tłuszczowej, musimy żywić się racjonalnie. Ani głodzenie, ani przejadanie nie jest dobre dla naszej sylwetki.

Skuteczne odchudzanie zacznij od małych zmian.

  • Zamień białe pieczywo i makaron na razowe lub zastąp je kaszami
  • Zamiast cukru do herbaty czy kawy, użyj ksylitolu lub miodu
  • Zrezygnuj ze słodzonych soków, wybieraj świeże i nieprzetworzone

2. Wybierając się na zakupy, czytaj skład.

Staraj się unikać półproduktów, gdyż znajduje się w nich duża ilość cukru, soli i innych wzmacniaczy smaku, które powodują zatrzymanie wody w organizmie. Zamiast kupować sklepowe ciasto czy mrożoną pizzę lepiej przygotować potrawę w domu. Masz pełną świadomość i kontrolę, jakich składników i przypraw użyjesz.

3. Zdrowo jem, waga stoi w miejscu

Unikasz tłuszczy, w przekonaniu, że to one odpowiedzialne są za oponkę na brzuchu i owoców, bo zawierają fruktozę? Mówimy stanowcze nie! Owoce, choć zawierają naturalny cukier, są zdrowe i niskokaloryczne. Tłuszcze są równie ważne, gdyż ich brak prowadzi do rozregulowania organizmu i kłopotów hormonalnych. Oczywiście mowa tu o zdrowych tłuszczach, których źródłem są ryby, orzechy czy oliwy z oliwek nie chipsy. Unikaj produktów light, które są sztucznie dosładzane i niekorzystnie wpływają na nasz organizm.

Zobacz także: Te zioła pomogą ci schudnąć! Mamy 10 sprawdzonych propozycji 

4. Regularne jedzenie

Zdarza ci się zapomnieć o zjedzeniu posiłku? Niestety większość rezygnuje ze śniadania na rzecz dłuższego snu, a jest to poważny błąd. Aby dieta była skuteczna, należy jeść regularnie od 3 do 5 posiłków dziennie. Śniadanie to najważniejszy posiłek, który dostarcza nam energię na całe przedpołudnie i zapobiega napadom głodu w późniejszych godzinach.

5. Nawadnianie

Podczas odchudzania pij 2 litry wody dziennie. Dlaczego? Tłuszcz rozkładany jest przy udziale wody. Poza tym picie szklanki wody pomiędzy posiłkami wypełnia żołądek i zapobiega podjadaniu.  

6. Odpowiednie zapotrzebowanie kaloryczne - mało jem, a tyję!

Zastanawiałeś się kiedyś, ile kalorii spożywasz? Wielu z nas je zdecydowanie za dużo, a każde nadmierne kalorie będą odkładać się w postaci tłuszczu. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i staraj się trzymać ram. Sprawdzaj też kaloryczność produktów. Czasami jeden posiłek odpowiada kaloryczności przeznaczonej na cały dzień, a mały batonik jest równorzędny z wartością dużego obiadu.

7. Jestem na diecie, czyli odmawiam sobie wszystkiego

Jeszcze kilka dni do końca diety i zjem ulubione ciastko, pizzę i jeszcze czekoladę- to myślenie większości odchudzających. Traktowanie diety jako krótkiego okresu czasu, nie wróży nic innego jak efekt jo-jo. Dieta to bezterminowa zmiana stylu żywienia na zdrowszy i bardziej wartościowy. Odchudzając się, wcale nie musisz odmawiać sobie kawałka domowego ciasta czy kostki czekolady. Wystarczy wliczyć to w bilans kaloryczny. Najgorsze co możesz zrobić, to krótkie i restrykcyjne odchudzanie, które zakończy się rzuceniem na duże ilości jedzenia.

Zobacz także: Jakie produkty należy jeść, aby uniknąć anemii!

8. Brak snu i życie w stresie

Chociaż stresujących sytuacji ciężko uniknąć w życiu to na sen mamy już wpływ. Staraj się spać 7h każdego dnia. Badania wykazały, że osoby, które śpią krócej, mają skłonności do przybierania dodatkowych kilogramów. Brak snu zakłóca gospodarkę hormonalną i podnosi poziom kortyzolu. Nadmiar hormonu stresu sprzyja magazynowaniu tłuszczu, utrudnia jego spanie, a dodatkowo zwiększa apetyt. To co, może dziś pójdziesz spać godzinę wcześniej?

9. Siedzący tryb życia

Aktywność jest bardzo ważna przy odchudzaniu. Jeden, godzinny trening nie przyniesie efektów, jeśli resztę dnia spędzasz w bezruchu. Wystarczy mała zmiana, wybierz schody zamiast windy, wysiądź przystanek wcześniej lub przejdź się na szybki spacer. Nic tak nie spala tkanki tłuszczowej, jak regularna aktywność.

10. Brak regeneracji po treningu

Przez wiele lat nie wiedziałaś co to sport, a teraz ćwiczysz codziennie? Popadanie w skrajności w skrajność nie przynosi lepszych efektów. Brak czasu na regenerację osłabia organizm, który z czasem zacznie się buntować. Treningi nie będą efektywne, a co gorsza mogą doprowadzić do poważnych chorób. Dostosuj wysiłek do swoich możliwości!  

Zobacz także: Najlepsze ćwiczenia rozciągające, które pomogą uniknąć kontuzji!

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Czy stosowałeś którąś z tych diet?

Liczba głosów:

Czy zdrowe produkty faktycznie są zdrowe? Nie zawsze! Robiąc zakupy, sprawdzaj skład. Często w "fit" produktach znajdziemy więcej cukru niż w tradycyjnej wersji produktu.

 

 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów