Niewystarczająca ilość snu nie zawsze objawia się zmęczeniem. 5 znaków, ża organizm potrzebuje go więcej

Anna Respondek 04.12.2017
Przemęczenie
Fotografia: Pixabay

Wystarczy dobrze przyjrzeć się organizmowi.

Wbrew pozorom nie zawsze pomimo małej ilości snu czujemy się zmęczeni. Nie oznacza to jednak, że organizm nie daje nam sygnałów świadczących o tym, że czas porządnie wypocząć. Według naukowców wystarczy już 6 i pół godziny snu, aby móc cieszyć się pełnią energii. Czy da się jednak rozpoznać, że jest go za mało? Okazuje się, że tak, a symptomy takiego stanu rzeczy mogą być niedostrzegalne. Jeśli chętniej sięgasz po słodycze i węglowodany i dużo trudniej jest ci się nasycić, czas zmienić nocne przyzwyczajenia.

Jak przyznają specjaliści, istnieje pięć głównych oznak świadczących o przemęczeniu. Po pierwsze jest to ochota na cukier i węglowodany. Ma to związek z wytwarzaniem się większych ilości hormonu zwanego greliną, który wzmaga chęć na kaloryczne jedzenie. Co więcej, brak snu może powodować, że będziemy potrzebowali więcej posiłków, aby czuć się najedzonymi. Za tą sytuację odpowiedzialne są leptyny, które regulują poziom sytości organizmu. 

Przemęczenie doprowadza również do tego, że człowiek staje się bardziej "niezdarny". Jak pokazują badania, wystarczy jedna nieprzespana noc, aby koordynacja wzrokowo-ruchowa była na poziomie koordynacji osoby pijanej. Brak snu wpływa także na odporność i wygląd skóry, która traci z tego powodu kolagen.

Jak jeszcze rozpoznać niewyspaną osobę? Wystarczy wystawić jej cierpliwość na próbę. Okazuje się bowiem, że osoby zmęczone są bardziej podatne na wpływ pozytywnych i negatywnych emocji. Wyniki badań pokazały, że osoby, które nie spały przez 35 godzin, reagowały znacznie bardziej emocjonalnie na negatywne obrazy. 

A Wy, ile godzin przeznaczacie na sen? ;) 

giphy-downsized
Zagłosuj

Ile godzin w trakcie nocy śpisz?

Liczba głosów:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów
Attribute Type Value
0 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Co-sie-dzieje-z-organizmem-po-odstawieniu-alkoholu-12791'
1 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-dr-Dabrowskiej-jadlospis-dla-diety-owocowo-warzywnej-8269'
2 string '/Zdrowie/Choroby/glukoza-norma-cukru-prawidlowy-poziom-cukier-w-moczu-jak-wyglada-badanie-8582'
3 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-szyi-z-lewej-strony-i-karku-przyczyny-leczenie-profilaktyka-9942'
4 string '/Zdrowie/Choroby/jeczmien-na-oku-przyczyny-objawy-leczenie-domowymi-sposobami-rodzaje-9176'
5 string '/Zdrowie/Sport/cwiczenia-na-brzuch-plaski-brzuch-boczki-uda-8480'
6 string '/Zdrowie/Choroby/Bol-z-tylu-glowy-po-lewej-stronie-po-prawej-przyczyny-zagrozenie-9917'
7 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dieta-Dukana-jadlospis-Co-jesc-w-kazdej-fazie-diety-bialkowej-8017'
8 string '/Zdrowie/Psychologia/Test-Becka-skala-depresji-Becka-czy-mam-depresje-rozwiaz-test-8431'
9 string '/Zdrowie/Domowe-sposoby/Kiedy-zrobic-test-ciazowy-najwczesniej-rano-czy-wieczorem-kalkulator-11645'
10 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dzieki-temu-napojowi-schudniesz-3-kg-w-tydzien-13394'
11 string '/Zdrowie/Psychologia/Depresja-objawy-psychiczne-somatyczne-a-smutek-test-na-depresje-8430'
12 string '/Zdrowie/Choroby/cholesterol-calkowity-cholesterl-ldl-jak-obnizyc-jakie-produkty-jesc-8372'
13 string '/Zdrowie/Dieta-i-odchudzanie/Dna-moczanowa-dieta-Z-jakich-produktow-nalezy-zrezygnowac-9624'