23.03.2018 15:14

Te ćwiczenia na cellulit są najskuteczniejsze. Gładkie uda i pośladki na wyciągnięcie ręki

Cellulit to problem wielu młodych i starszych kobiet. Jak sobie z nim poradzić? Wystarczy codzienne zrobić kilka ćwiczeń, dzięki którym skóra znów stanie się gładka. 

Kobieta ćwiczenia

Fotografia: Shutterstock

Cellulit, często nazywany również skórką pomarańczową, to problem wielu młodych i starszych kobiet. Jak można się go pozbyć? Wystarczy poznać kilka skutecznych ćwiczeń na cellulit, które wykonywane z odpowiednią regularnością pozwolą nam cieszyć się gładką skórą na udach i pupie. Jakie ćwiczenia na cellulit na udach czy pośladkach będą najlepsze? Tych kilka propozycji powinno każdemu przypaść do gustu. 

Zobacz także: Chcesz pozbyć się cellulitu? Wypróbuj domowe sposoby na krem na cellulit

Ćwiczenia na cellulit

Aby zwalczyć cellulit na wszystkich partiach ciała, należy wprowadzić trening aerobowy, który rozrusza i zaangażuje więcej niż jedną jego część. Przede wszystkim warto skupić się na takich ćwiczeniach jak: 

  • marsz,
  • pływanie,
  • jazda na rowerze,
  • aerobik.

W treningu aerobowym najważniejsze jest zachowanie ciągłości i jego intensywność. Nie powinien być dłuższy niż 35 minut, jednak powinien mocno zmęczyć organizm. Oczywiście intensywność treningu należy dostosować do poziomu wytrenowania danej osoby, aby nie nabawić się kontuzji. Ćwiczenia aerobowe wpłyną korzystnie  na cellulit tłuszczowy, ale także cellulit wodny, ponieważ nie tylko spalą nadmierną ilość tkanki tłuszczowej, ale także poprawią szybkość krążenia krwi w organizmie. 

Aby ćwiczenia te przyniosły wymarzone rezultaty, powinny być wykonywane regularnie, przynajmniej 2 razy w tygodniu. Na początku można wykonywać je rzadziej, jednak jeśli zauważymy, że organizm przyzwyczaił się i nie czuje zmęczenia, można zwiększyć ich intensywność i częstotliwość. 

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach

Jeśli zależny nam przede wszystkim na walce z cellulitem na udach i pośladkach, to idealnymi ćwiczeniami będą:

  • Przysiady - to bardzo dobre ćwiczenie na cellulit, trzeba jednak pamiętać o odpowiednim ułożeniu ciała. Przede wszystkim nogi ustawiamy w szerokości barków lub nieco dalej. Ruch zaczynamy od wypchnięcia bioder do tyłu, ważne jest, aby plecy były utrzymywane cały czas w prostej postawie podczas schodzenia w dół i prostowania się. Nogi należy przez cały czas mieć mocno dociśnięte do podłogi. Warto zwrócić również uwagę na pozycję kolan, które nie powinny się ze sobą stykać i wychodzić poza linię palców od stóp. Jeśli zależy nam na zaangażowaniu mięśni pośladków i tylnych mięśni ud, nogi powinny być rozstawione znacznie szerzej niż linia barków. 
  • Wykroki - to ćwiczenie pomoże pozbyć się cellulitu przede wszystkim z pośladków, jednak znakomicie wyrzeźbi także mięśnie nóg. Podczas wykonywania go kolana nie powinny wystawać poza linię paców. Ćwiczenie to najlepiej robić w 3-4 seriach po około 10-15 powtórzeń na każdą nogę naprzemiennie. 
  • Wyrzut nóg w klęku podpartym - To ćwiczenie znakomicie działa zarówno na mięśnie pośladków jak i ud, pobudza krążenie i jest łatwe w wykonywaniu. Korzystnie wpływa także na kręgosłup. Warto pamiętać o tym, aby podczas wyrzutu nogi palce od stopy nie były obciągnięte i aby dodatkowo napiąć mięśnie brzucha, ud i pośladków. 

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Czy uważasz, że cellulit jest powodem do wstydu?

Autor: Anna Respondek