Króliczki Playboya kuszą na stoku. Kultowa marka składa hołd kobiecości

Marta Wilczkowska 18.11.2016
Gia Marie w kampanii Burton x Playboy
Fotografia: Burton/Facebook.com

Poprzedni wspólny projekt nie był tak udany jak ten. W tym roku wszyscy jeżdżący na desce będą chcieli mieć ubrania z tej kolekcji.

Burton w historii snowboardingu jest jedną z najpopularniejszych i najważniejszych marek na świecie. Od 1977 roku produkuje sprzęt i odzież, głównie dla mężczyzn. Choć sklep posiada również ofertę dla kobiet, większość męskich produktów można określić jako unisex. Takie też są bluzy i akcesoria powstałe przy współpracy z Playboyem. 

Kobieta Burtona kojarzy się raczej z chłopczycą. W obszernych ubraniach, w nieprzemakającej kurtce i spodniach. Jej pasją jest jazda na desce. Najnowsza kolekcja, choć nie jest jeszcze bardzo rozbudowana, przedstawia zupełnie inne podejście. Kobieta, która założy czapkę z głową króliczka będzie mogła zasygnalizować, że sportsmenka to tylko jedna z jej twarzy. 

To nie tania rozkładówka

A mężczyzna - cóż - można pomyśleć, że po prostu docenia design kolekcji i poetykę słynnego pisma. Nie chcąc przypisywać płciom żadnej ideologii, należy spojrzeć na sam wizualny aspekt kolekcji Burton x Playboy. To proste formy, stonowane kolory i subtelne ozdoby. Zdjęcia króliczków, które nadrukowane są na bawełnie, nie przedstawiają ordynarnych, nagich kobiet, a raczej sztukę.

To okładki starych wydań magazynu z przełomu lat 70. i 80. - teraz już określanych jako vintage. Trzeba przyznać, że są subtelne i nie rażą w oczy wulgarnością. W 2008 i 2015 roku w ramach poprzedniej współpracy Burtona z Playboyem, powstała kolekcja desek snowboardowych Love, które miały trochę więcej wspólnego z soft porno. Pierwsza kolekcja ubrań powstała z tej współpracy jest interesująca i oryginalna. 

Zobacz kolekcję Burton x Playboy

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów