Jeżeli myślimy, że na całym świecie ubrania z H&M kosztują tyle samo, jesteśmy w błędzie

Martyna Kraus 19.07.2016
Sklep H&M
Fotografia: East News

Co ciekawe, różnice w cenach są naprawdę spore. A przecież jest jeszcze drugi, równie ważny czynnik zakupowy. 

Serwis Biqdata.pl zajmujący się analizą danych postanowił przyjrzeć się cenom ubrań dostępnych w sklepach szwedzkiej marki H&M. Z badań przeprowadzonych w 12 krajach na całym świecie jasno wynika, że ilość pieniędzy, jaką zapłacimy za ten sam produkt jest zdecydowanie inna.

Ci z nas, którzy często robią zakupy ubraniowe w popularnej sieciówce, nie powinni narzekać. Analiza pokazała bowiem, że polski H&M jest stosunkowo tani, jeśli porównamy go na przykład z tym w Wielkiej Brytanii. Niższa cena produktu nie równa się jednak z jego łatwiejszą dostępnością dla klienta. Wtedy należny też wziąć pod uwagę także zarobki konsumentów, a te w krajach Europy zachodniej są znacznie wyższe niż w Polsce.

Tu tanio, tam drogo

Dla przeciętnego Polaka H&M nie jest synonimem luksusu. Marka oferuje ubrania, które raczej nosimy na co dzień i niekoniecznie specjalnie o nie dbamy, a materiały, z których szyje je szwedzki gigant bynajmniej nie wymagają specjalnego traktowania. Co innego powiedzieliby jednak na przykład Chińczycy. Dla mieszkańców Państwa Środka H&M jest sklepem z wyższej półki i nie każdy może pozwolić sobie na te ubrania. Spodnie czy koszule z H&M są w Chinach znacznie droższe niż w Polsce, a pensje Chińczyków niższe niż w naszym kraju.

Być może kwoty te należałoby ujednolicić. Z jakiego powodu ceny produktów mają być uzależnione od szerokości geograficznej, a nie od wymagań klientów? Z drugiej jednak strony, nikt z nas nie chciałby, aby tak łatwo dostępne dziś dla nas ubrania nagle zdecydowanie podrożały.

Sklep H&M
Fotografia: Pixabay

Szeroki wybór damskiego obuwia sportowego

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów