Gucci i Hermès pokonane. Tegoroczne zestawienie najbardziej wartościowych marek to duże zaskoczenie

Redakcja 11.10.2016
Zara
Fotografia: East News

W tym rankingu nazwy tych sieciówek rzucają się w oczy. Jedno jest pewne - mogą na tym tylko zyskać. 

Agencja Interbrand opublikowała listę Najlepszych Globalnych Marek Modowych 2016 roku, która opiera się na analizie najbardziej wartościowych firm odzieżowych na świecie. Mogłoby się wydawać, że na szczycie znalazły się same koncerny oferujące najbardziej luksusowe dobra. I tak było do tej pory, ponieważ agencja przygotowuje tego typu rankingi od lat 80. XX wieku. 

W tym roku wśród najbardziej wartościowych marek znalazły się H&M i Zara. I to w ścisłej czołówce. Na pierwszym miejscu listy widnieje Louis Vuitton, którego wzrost wartości wyceniono na 23,998 mln dolarów, co stanowi 8% w stosunku do zeszłego roku. Wartość plasującego się na drugim miejscu H&M wzrosła o 22,681 mln dolarów (2%), a Zary, która jest na trzecim miejscu, o 16,766 mln dolarów. W przypadku czołowej marki Inditexu wzrost wyniósł aż 19%. Poza podium znalazły się domy mody Hermès (12,833 mln dolarów) i Gucci (9,385 mln dolarów).

Firma Interbrand badała rynek pod kątem ściśle określonych kryteriów. Wzięto pod uwagę wynik finansowy, liczbę lojalnych klientów i siłę, jaką ma nazwa marki. Cały raport dostępny jest na stronie agencji i warto się jemu przyjrzeć, ponieważ tegoroczne wyniki są zaskoczeniem. Nasuwa się pytanie, czy obecność najpopularniejszych sklepów sieciowych w rankingu oznacza, że wzrósł ich prestiż? A może marki uznawane do tej pory za luksusowe takimi już nie są?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów