Naukowcy odkryli prawdziwą przyczynę zdrady. Za wszystko odpowiedzialna jest "matka natura"!

Hanna Skowron 12.09.2018
Kobieta i mężczyzna w uścisku
Fotografia: Shutterstock

Najnowsze badania to zarazem dobra i zła wiadomość.

Zdrada to jedna z tych rzeczy, która niszczy nie tylko miłość, ale także ludzką psychikę. Choć czasem zdarza się, że partner lub partnerka są w stanie wybaczyć "skok w bok", to mimo wszystko związek nigdy nie jest już taki sam. Zaczyna brakować w nim zaufania i pewności.

Najczęstsza przyczyna zdrady

Temat ten interesuje nie tylko psychologów, ale także naukowców przeprowadzających różnego rodzaju eksperymenty. Właśnie dlatego grupie uczonych udało się okryć gen odpowiadający za zdradę. Z wniosków wyciągniętych z ich badań wynika, że posiadają go głównie mężczyźni.

Doktor Larry Young przebadał norniki, które znane są z chęci do zdrady. Jak się okazało, wystarczyło zmienić działania jednego genu, aby samce gryzoni stały się potulne i zakochane jedynie w jeden prtnerce.

Obserwacje Younga posłużyły innemu naukowcowi, który postanowił wyodrębnić gen zdrady u człowieka. Okazało się, że za wszystko odpowiada wariant genu 334.

Pobrał próbki DNA od 552 mężczyzn i zadał im szczegółowe pytania na temat ich związków. Interesowały go genetyczne warianty receptora wazopresyny u ludzi. Mężczyźni z dwiema kopiami wariantu genetycznego 334 mieli najmniej stabilne związki, rzadziej żenili się z partnerkami, a te ostatnie były mniej zadowolone ze związku. Mężczyźni, którzy nie mieli tego genu, częściej pozostawali w stabilnych związkach - tłumaczy dr Helen Fisher.

Co ciekawe, zależność między zdradą a posiadaniem tego genu została zaobserwowana jedynie u mężczyzn. Jak przekonują naukowcy, nie oznacza to, że kobiety nie mają takiego genu, tylko nie został on jeszcze odkryty.

Zobacz także: Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Ten materac potrafi wykryć zdradę! Wystarczy się na nim położyć: