Naukowcy sprawdzili zależność między odstawieniem mięsa a utratą wagi. Niektórzy mogą się zdziwić

Katarzyna Leszczyńska 29.09.2017
Mięsożercy chudną szybciej niż wegetarianie
Fotografia: pexels.com

Wegetarianizm nie jest dobrym sposobem na dietę odchudzającą. 

Wiele osób przechodzi na dietę wegetariańską nie dlatego, że taką mają filozofię życiową i kocha wszystkie zwierzęta a dlatego, że po prostu chcą schudnąć. Należy jednak pamiętać o tym, że dieta wegetariańska to nie jest dobry sposób na odchudzanie. Ma wiele pułapek, które mogą spowodować, że zamiast zrzucić zbędne kilogramy, twoja waga będzie stała w miejscu.

Badanie opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że ludzie jedzący około 250 gram mięsa dziennie w ciągu pięciu lat stracili więcej tłuszczu niż wegetarianie. Oczywiście trudno tu mówić o wadze, ponieważ wiadomo, że mięso zawiera dużo białka, które w efekcie spalania tworzy tkankę mięśniową. Na pewno jednak dzięki temu to właśnie jedzący mięso łatwiej budują swoją zgrabną sylwetkę.

To, że mięso zawiera dużo białka to jedno. Należy jednak pamiętać o tym, że wegetarianie sycące mięso zastępują wieloma innymi produktami, które mogą być zgubne w przypadku utraty wagi. Są pewne składniki-pułapki, które zamiast wspierać odchudzanie, powodują jedynie wzrost naszej wagi. Portal Womenshealthmag.co.uk przygotował listę tego typu produktów.

Pułapki czyhające na wegetarian

Niektórym ludziom, którzy stosują dietę wegetariańską wydaje się, że bez wyrzutów sumienia mogą sięgnąć, np. po kebaba z falafelem zamiast kurczaka i będzie on mniej kaloryczny. Nic bardziej mylnego. Podobnie jak ludzie mięsożerni, starający się zrzucić wagę, tak samo wegetarianie powinni zadbać o to, co spożywają. Falafel, czy nie falafel – ciasto i sosy są równie kaloryczne jak w tradycyjnym kebabie. Podobnie jest w przypadku białego pieczywa, różnych ciast oraz bułek. Każdy wie, że wszyscy powinni uważać na produkty z mąki pszennej.

Należy sięgać po warzywa z białkiem
Fotografia: pexels.com

Wiadomo, że owoce są zdrowe i na pewno, jeżeli masz ochotę na słodycze – lepiej sięgnij po nie. Jednak maksymalnie powinno się jeść jeden owoc dziennie, ze względu na dużą ilość fruktozy w nich zawartej. Jeżeli masz ochotę na sok owocowy – sięgnij po ten świeżo wyciskany i unikaj gotowych soków i napojów ze sklepu. A najlepiej postaw na soki warzywne i dużą ilość warzyw. Jeżeli chcesz zastąpić nimi mięso – wypróbuj te z dużą zawartością białka: zielony groszek, brokuł, brukselka, szpinak, pieczarki, kukurydza, szparagi.

Białko jest niezwykle istotne w czasie odchudzania. W związku z tym, że nie dostarczasz sobie jego dużej ilości w postaci mięsa, musisz zastąpić je inaczej. Dietetycy wegetariańscy przeprowadzili eksperyment i dodali do swojej diety więcej białka tak, że jego ilość w ich codziennym żywieniu wynosiła 30%. Okazało się, że dzięki temu schudli aż 11 kilogramów w 12 tygodni. Najlepszym źródłem białka dla wegetarian są: rośliny strączkowe, fasola, soczewica, orzechy i modna ostatnio quinoa.

Wydawać się może, że produkty mleczne oraz jajka są najzdrowszymi składnikami, po które sięgają wegetarianie. Jednak to one mogą mieć najwięcej pułapek. Wystarczy, że będą zawierać pestycydy, które mogą nie tylko wpływać na wyższą wagę, ale również rozregulowanie układu hormonalnego.

Jeżeli więc jesteś wegetarianinem z przekonania – uważaj na czyhające na ciebie pułapki. Rozsądnie dobieraj produkty i jeżeli chcesz schudnąć – stawiaj na te z dużą ilością białka. Jeżeli natomiast nie masz problemu z jedzeniem mięsa, a chcesz schudnąć – nie wybieraj diety wegetariańskiej. Pamiętaj, że w przyroście masy mięśniowej najważniejsze jest białko.

Żeby schudnąć trzeba jeść dużo białka
Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów