Fasolka szparagowa - kalorie. Czy to pyszne warzywo tuczy?

fasolka szparagowa - kcal
Fotografia: Shutterstock

Ile kalorii ma fasolka szparagowa? Niewiele! Warzywo to z powodzeniem może być spożywane przez osoby, które się odchudzają. Zobacz, jakie wartości odżywcze posiada żółta i zielona odmiana fasolki.

Fasolka szparagowa to jeden z przysmaków lata. Sezon na nią rozpoczyna się w czerwcu, a kończy we wrześniu. Fasolka szparagowa - kalorie, a raczej ich niewielka ilość, to zaleta tego pysznego warzywa. Sprawdź, jakie właściwości odżywcze ma zielona i żółta odmiana fasolki i komu jest szczególnie polecana.

Zobacz także: Zupa z botwiny: zrobisz ją w 30 minut. Koniecznie sprawdź nasze przepisy!

Fasolka szparagowa to nic innego jak jedna z odmian fasoli. Ta jednoroczna roślina strączkowa jest bardzo popularna w Polsce, a Europa zawdzięcza ją Krzysztofowi Kolumbowi. Warzywo to od wieków cenione jest za swoje prozdrowotne właściwości i niskokaloryczność.

Gotowanie fasolki szparagowej nie jest skomplikowane. Warzywo można ugotować tradycyjną metodą lub na parze. W przypadku żółtej odmiany potrzeba na to od 5 do 15 minut. Zielona fasolka gotuje się dłużej - nawet 20 minut. W obu przypadkach warto próbować strąków podczas gotowania, żeby uzyskać najbardziej zadowalający efekt.

Fasolka szparagowa - kalorie (kcal)

100 gram fasolki szparagowej dostarcza jedynie 31 kalorii, dlatego warzywo to jest chętnie spożywane przez osoby pozostające na diecie. Dzięki dużej zawartości błonnika, który powoduje uczucie sytości, fasolka zapobiega podjadaniu między posiłkami i pozwala walczyć z nadmiernymi kilogramami.

Fasolka szparagowa - kcal:

  • Wartość energetyczna - 31 kcal
  • Węglowodany - 6.97 g (cukry proste 3.26)
  • Tłuszcz - 0.22 g
  • Białko - 1.83 g
  • Błonnik - 2.7 g

Fasolka szparagowa - wartości odżywcze i właściwości lecznicze

Fasolka szparagowa przeciwdziała nowotworom. Dzięki witaminie A, C i E ma działanie antyoksydacyjne. Witamina C i beta-karoten powodują, że u osób spożywających fasolkę zmniejsza się ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

Ze względu na zawartość kwasu foliowego fasolka szparagowa jest polecana kobietom ciężarnym. Zielona odmiana tego warzywa zawiera więcej witaminy A i kwasu foliowego niż żółta. Z kolei żółta fasolka ma więcej potasu i fosforu.

Zawarty w fasolce błonnik wspomaga trawienie i zapobiega zaparciom.

Fasolka szparagowa jest źródłem flawonoidów, które chronią organizm przed szkodliwymi wolnymi rodnikami, opóźniając proces starzenia się skóry.

Fasolka szparagowa zawiera magnez i ryboflawinę, dlatego wspomaga układ krążenia i zapobiega udarowi mózgu, nadciśnieniu, miażdżycy i zawałowi.

Ze względu na niski indeks glikemiczny fasolkę szparagową mogą zawrzeć w swoim jadłospisie osoby chore na cukrzycę. Co więcej, odwar ze strąków fasolki szparagowej (szklanka wrzątku na łyżkę suszu) obniża poziom cukru we krwi.

Zobacz także: Jak ugotować brokuł, żeby nie stracił cennych składników odżywczych?

Uważaj na te produkty! Są silnie uzależniające! 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów