Czy bób polecany jest osobom na dietach odchudzających? Sprawdź kaloryczność tego produktu!

W miseczce leżą nasiona bobu.
Fotografia: Shutterstock

Wiele osób, które uwielbia jeść bób i wszystkie dania, które są przygotowanie na bazie tego warzywa, zastanawia się, czy nasiona bobu są tuczące. Koniecznie sprawdź odpowiedź na to pytanie i dowiedz się, jaka jest kaloryczność bobu.

Ilość kalorii w bobie budzi niepokój w wielu osobach. Należy potwierdzić, że kaloryczność tych nasion nie jest niska, ale w porównaniu do innych roślin strączkowych, bób jest zdecydowanie mniej kaloryczny. Dodatkowo w tym warzywie znajdziemy duże ilości białka o wysokiej wartości biologicznej, witaminy oraz minerały. W 100 gramach suchego bobu znajdziemy 48 kalorii. A jak jest w przypadku nasion gotowanych?

Zobacz także: Gotowanie bobu - jak go ugotować?

Bób kalorie

100 gram ugotowane bobu zawiera aż 110 kalorii. Wydaje się, że jest to całkiem dużo i tych nasion nie powinno się polecać osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Nic bardziej mylnego! Nasiona bobu zawierają niewielkie ilości tłuszczu i są cennym źródłem rozpuszczalnego błonnika. To właśnie dlatego polecane są jako jeden ze składników diety odchudzającej.

Bób nie tylko pozwala na kontrolę wagi, ale także spowalnia proces trawienia. W praktyce: po zjedzeniu bobu lub potrawy, przygotowanej głównie z tego składnika, przez długi okres czujemy się nasyceni.

Warto też wspomnieć, że bób jest cennym źródłem witamin z grupy B, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Dlatego warto go często jeść, szczególnie w trakcie odchudzania – może on pomoc nam przetrwać kryzys związany ze zmianą nawyków żywieniowych na zdrowsze.

Bób kalorie: właściwości zdrowotne

Bób podobnie jak soczewica i soja jest cennym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej. Te produkt nie zawiera też ani grama tłuszczu! Nasiona bobu w wielu krajach znane są ze swoich cennych właściwości odżywczych. Dlatego, gdy nadchodzi sezon na te warzywa, warto je jeść, jak najczęściej. Z bobu możemy przygotować nie tylko pyszną pastę, ale także zupę, czy sałatkę. Podawać je można także z czosnkiem i pomidorami.

Witaminy i minerały, które znajdziemy w nasionach bobu to między innymi:

Warto wspomnieć także o tym, że regularne spożywanie bobu zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi. Dodatkowo właściwości nasion bobu zwiększają syntezę hormonu wzrostu, który nasila spalanie tkanki tłuszczowe. Częste jedzenie bobu nie tylko wspomaga odchudzanie, ale także stabilizuje pracę jelit i obniża stężenie złego cholesterolu.

Bób kalorie: przeciwwskazania

Niestety nie każdy może spożywać bób. Te produkty, nie są polecane osobom, które cierpią na dnę moczanową. W ich przypadku, regularne spożywanie tych warzyw może skutkować pojawieniem się wielu powikłań, między innymi:  kamicy nerkowej.

Należy także pamiętać o tym, że spożycie bobu może spowodować pojawienie się reakcji alergicznych. Narażone na nie najbardziej osoby, które cierpią na fowizm, czyli chorobę fasolową.

Nasion bobu powinny unikać także osoby, które borykają się z problemami układu pokarmowego. Zjedzenie bobu może powodować wzdęcia, a także nadmierną fermentację w jelitach.

Zobacz także: Zupa z bobu jest niskokaloryczna - poznaj 5 przepisów

Rozwiąż quiz

Czy odgadniesz z jakiego kraju pochodzi to danie? Tylko 1 na 10 osób zdobywa komplet punktów!

sushi
Fotografia: shutterstock

1. Z jakiego kraju pochodzi sushi?

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów