Arbuz i kalorie. Skutecznie gasi pragnienie, ale czy można go jeść bez ograniczeń?

Magdalena Barszczak 12.06.2019
arbuz - kalorie
Fotografia: Shutterstock

Kaloryczność arbuza jest niska. Ma on też niski ładunek glikemiczny, dzięki czemu może być spożywany przez osoby na diecie. Sprawdź, w jaki sposób ten soczysty owoc wspomaga odchudzanie.

Arbuz - kalorie, a raczej ich brak to mocna strona tego owocu. Arbuz jest słodki, soczysty i wspaniale gasi pragnienie, dlatego jest chętnie wybierany jako przekąska podczas upałów. Różowy owoc często wykorzystuje się w dietach odchudzających ze względu na niską kaloryczność.

Zobacz także: Dżem z wiśni to idealny dodatek do wielu dań. Koniecznie wypróbuj nasze przepisy!

Arbuz to roślina z rodziny dyniowatych. Pochodzi z południowej Afryki i dotarł do Europy około XII-XIII wieku. Jego walory doceniono również w Polsce. W naszym kraju przez całe lato króluje jako przekąska, napój (np. lemoniada arbuzowa) czy składnik lodów. A to wszystko nie tuczy!

Arbuz - kalorie

Arbuz w 90 procentach składa się z wody. To dlatego tak wspaniale gasi pragnienie i z powodzeniem zastępuje szklankę wody lub ulubionego napoju. Osoby, które dbają o linię, mogą jeść ten owoc bez obaw przed przybraniem na wadze. 100 g arbuza dostarcza tylko 30 kcal.

Arbuz - indeks glikemiczny

Arbuz ma wysoki indeks glikemiczny (75), co oznacza, że po zjedzeniu tego owocu następuje szybki wzrost stężenia glukozy we krwi (tzw. glikemia poposiłkowa). Konsekwencją tego jest szybko pojawiające się uczucie głodu. Organizm produkuje wtedy dużą ilość insuliny, która pomaga w obniżeniu cukru we krwi.

Nie trzeba się jednak martwić o to, że przytyjemy. Coraz częściej pod uwagę bierze się inny wskaźnik - ładunek glikemiczny, który określa faktyczny wpływ ilości węglowodanów na poziom cukru we krwi. 120 gramów arbuza dostarcza 4 g węglowodanów, czyli wartość ta jest niska i bezpieczna dla osób na diecie.

Arbuz - odchudzanie

Czy arbuz pomaga się odchudzać? Tak! Choć skuteczność kuracji zależy od ilości zjedzonych owoców oraz ćwiczeń.

Ten słodki owoc zawiera cytrulinę, która rozszerza naczynia krwionośne i sprawia, że organizm jest lepiej zaopatrywany przez krew. Wspomaga ona proces spalania tkanki tłuszczowej, zapobiegając zakwasom.

Aminokwas ten zwiększa też objętość mięśni i ułatwia rozkład amoniaku powstającego podczas aktywności fizycznej. Dzięki temu nasze mięśnie szybciej się regenerują.

Zobacz także: Jak ugotować fasolkę szparagową, żeby była smaczna i nie traciła swoich właściwości?

Te produkty naprawdę wpływają na wygląd cery. W jaki sposób?

 

 

 

 

 

 

Oceń artykuł
WSZYSTKO NA TEMAT:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów