To pierwsze auto z takim promieniem skrętu. Oznacza koniec problemów z parkowaniem

Paulina Szestowicka 23.05.2016
EO smart connecting car 2
Fotografia: www.robotik.dfki-bremen.de

Samochód EOscc2 to przyszłość motoryzacji?

Dotychczas to Smart był najlepszą opcją dla osób mieszkających w dużych miastach i mających częsty problem z parkowaniem. Teraz już wiadomo, że jego miejsce lada moment może zająć EO smart connecting car 2

EOscc2 został stworzony przez zespół naukowców Niemieckiego Centrum Badań Sztucznej Inteligencji. Obserwując obecne natężenie ruchu na ulicach dużych miast stwierdzili, że coraz częściej problem z zaparkowaniem mają osoby, które bardzo dobrze prowadzą samochód. Niedostosowana do dużej ilości aut przestrzeń miejska sprawia, że łatwiej jest zmienić wielkość i parametry techniczne pojazdów niż na nowo budować ulice. 

EO smart connecting car 2
Fotografia: www.robotik.dfki-bremen.de

EO smart connecting car 2

Najmniejszy promień skrętu

Patrząc na ten samochód po raz pierwszy, może się nam wydawać, że jest po prostu mały i uroczy. Za tym zgrabnym designem stoi nowoczesna technologia, która zupełnie zmienia postrzeganie tego, czym jest jazda samochodem. Dzieje się tak za sprawą kół, które obracają się o 90 stopni i umożliwiają jazdę bokiem, a to znowu oznacza koniec problemów z parkowaniem równoległym. Co więcej, samochód może zmieniać swój kształt, co pozwala na zaparkowanie nawet na najmniejszych przestrzeniach.

EOscc2 może jechać z prędkością 65 km/h, a jest zasilany akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LiFePo4) o napięciu 54 woltów. Jest naprawdę mały - jego wymiary to 2.58 m x 1.57 m x 1.6 m (lub 1.81 m x 1.57 m x 2.25 m), a także lekki - waży 750 kg. 

EO smart connecting car 2
Fotografia: www.robotik.dfki-bremen.de

EO smart connecting car 2

Podłącz się

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe informacje, największym zaskoczeniem jest i tak fakt, że EO smart connecting car 2 może łączyć się z drugim takim samochodem. Nie tylko drugim, ale też i trzecim i czwartym. W taki sposób tworzy się coś na wzór pociągu, w którym tylko pierwszy kierowca sprawuje kontrolę nad kierunkiem jazdy. Pozostałe osoby w autach mogą odpocząć, a także zaoszczędzić energię w akumulatorach.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów