Nowe oblicze najsłynniejszego na świecie amfiteatru

Martyna Kraus 06.07.2016
Koloseum
Fotografia: Pixabay

Kto planuje wakacje w Rzymie, ten zobaczy Koloseum w jego pierwotnych barwach.

Dzięki łaskawości Diega Della Valle, dyrektora generalnego włoskiej marki Tod's,1 lipca 2016 cały świat ujrzał zrekonstruowane antyczne mury rzymskiego Koloseum. Po trzech latach prac wykonywanych w pocie czoła elewacja, do niedawna pokryta grubą warstwą smogu, zabłysła na nowo rozświetlając okolice Via dei Fori Imperiali.

Renowację rozpoczęto z rozmachem we wrześniu 2013 roku - do szorowania budowali o powierzchni 22 tysięcy metrów kwadratowy i wysokości 52 metrów przystąpiło jednocześnie 25 restauratorów. Najpierw za pomocą myjek ciśnieniowych oczyszczono ścianę od strony Forum Romanum, jako tę najbrudniejszą i najbardziej zniszczoną, następnie zbudowano rozległą strefę informacyjną (1600 metrów kwadratowych), aby skończyć na rekonstrukcji podziemnych tuneli biegnących pod antycznym gmachem.

Koloseum
Fotografia: East News

Prezes zarządu marki Tod’s objął mecenat nad kosztownymi pracami, aby potwierdzić swoją pozycję na rodzimym rynku i podkreślić wagę włoskiego dziedzictwa kulturowego. Jego zdaniem spuścizna narodowa po dziś dzień stanowi fundamentalne źródło inspiracji dla wszystkich włoskich firm działających w kraju i za granicą. Diego Della Valle tłumaczy, że podobne przedsięwzięcia są popularne w krajach anglosaskich, a on chciałby tę tradycję rozpowszechnić w Italii.

Biznesman nie jest jednak jedynym wspaniałomyślnym sponsorem. Mecenatów we Włoszech jest sporo i należy wymienić tu choćby dom mody Fendi, który sponsorował odnowienie Fontanny di Trevi, Bvlgari – Schodów Hiszpańskich, Salvatore Ferragamo – Galerii Uffizi i Prada – Galerii Vittorio Emmanuele.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów