Spanie na lewym boku pozytwnie wpływa na nasze zdrowie. Jakie są korzyści?

Sylwia Bagińska
Spanie na lewym boku
Fotografia: shutterstock

Wiele się mówi o utrzymywaniu prawidłowej pozycji ciała podczas siedzenia, ćwiczenia i chodzenia. Pozycja, jaką przyjmujemy w trakcie snu, ma także ogromne znaczenie, bo wpływa na nasze zdrowie! Zazwyczaj każdy śpi, tak ja mu wygodniej – na brzuchu, plecach lub boku. Jaka jest więc prawidłowa pozycja w trakcie spania?

Odpowiednia pozycja podczas snu jest bardzo ważna. Niewłaściwa bardzo często doprowadza do wielu dolegliwości bólowych. Zapewne każdy z nas chociaż raz w życiu obudził się z bólem pleców, szyi, głowy lub mięśni. Ponadto nieprawidłowa pozycja doprowadza do wystąpienia bezdechu sennego, problemów z krążeniem. Bardzo często powoduje także chrapanie, zmęczenie i niewyspanie.

Zobacz także: Czy klimatyzatory mogą nam szkodzić? Przeczytaj, zanim znowu go włączysz!

Jaka jest prawidłowa pozycja spania?

Już od wielu lat medycyna Dalekiego Wschodu zwraca szczególną uwagę na właściwą pozycję spania – ludzie powinni spać na lewym boku.
Współczesne badania opublikowane w „The Journal of Clinical Gastroenterology’, a także opinie ekspertów z dziedziczny medycyny naturalnej, między innymi doktora Johna Doulliarda potwierdzają, że spanie na lewym boku przynosi same korzyści.

Spanie na lewym boku – dlaczego jest najzdrowsze?

Spanie na lewym boku jest zdrowe z wielu powodów. Są to między innymi:

  • Zapobieganie zgadze

Sen na lewym boku nie dopuszcza do cofania się pokarmu z żołądka do przełyku. Osoby, które często miewają zgagę – koniecznie powinny zacząć spać w tej pozycji snu!

  • Poprawa pracy śledziony

Śledziona to bardzo ważny narząd, dlatego warto o niego odpowiednio zadbać. Wystarczy zasypiać na lewym boku, dzięki temu zwiększa się przepływ krwi do śledziony, a to przyczynia się do efektywniejszej pracy tego organu.

  • Poprawa pracy serca i pobudzenie układu limfatycznego

Ta pozycja snu sprawia, że tzw. drenaż limfatyczny odbywa się w kierunku serca. Pracuje ono wtedy bardziej wydajnie.

  • Efektywniejsza praca jelit

Spanie na lewej stronie, a także pomoc grawitacji pomaga w przenoszeniu szkodliwych resztek jedzenia z jelita cienkiego do okrężnicy. Wspomaga to cały układ trawienny, a także poranne wypróżnianie.

  • Wzmocnienie pracy wątroby

Wybór tej pozycji snu ułatwia neutralizacje toksyn przez wątrobę oraz przepływ żółci. Dodatkowo spanie na lewym boku wzmacnia układ odpornościowy i krwionośny. Kobiety w ciąży wybierając tę pozycję spania chronią swoją wątrobę, wspomagają przepływ krwi i pozwala to im lepiej się wyspać.

Ci, którzy śpią w innych pozycjach – powinni przemyśleć, czy nie należy zmienić swoich przyzwyczajeń, gdyż spanie na lewym boku ma wiele właściwości prozdrowotnych.

Zobacz także: Popularne prezerwatywy mogą pękać podczas stosunku. Producent ostrzega

Kampania marki odzieżowej przekracza kolejne granice:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów