Kobiety wymusiły na marketingowcach zmianę. Znaczącą i na pewno pozytywną

Paulina Szestowicka 15.11.2016
Marta Życińska i Pawlikowska
Fotografia: Radio ZET Chilli

Marki muszą zapomnieć o chłodnej komunikacji i nastawić się na profilowanie produktów. 

Najważniejszym trendem w marketingu skierowanym do kobiet jest hasło przewodnie: "Be more human". Jest to oczywista ewolucja w biznesie, która zaczyna być ważną kwestią nie tylko w marketingu do kobiet ale ogólnie. Marketing nie tworzy zmian społecznych tylko odpowiada na nie. Kobiety pokazały, że nie chcą być traktowane jak plastikowe byty, a oczekują, że marketingowcy poznają ich potrzeby, na które one odpowiedzą.

Najważniejsze jest to, żeby zapomnieć o komunikacji do kobiet, bo z mojej perspektywy ważniejsze jest profilowanie produktów do kobiet. Samo komunikowanie to zaślepka - powiedziała w Radiu ZET Chilli Marta Życińska, dyrektor marketingu MasterCard. - Zrobimy trzy wersje karty i jedna będzie różowa. Myślimy, że kobiety ją pokochają. A nie ma nic bardziej mylnego.

Kluczem do sukcesu w marketingu jest oderwanie się od podziału, co jest dla mężczyzn, a co jest dla kobiet. Przymus takiego działania wyszedł od kobiet, które przestały wpisywać się utarte schematy. Teraz kobieta może mieć 20 lub 60 lat i korzystać z tych samych produktów - a to dlatego, że nie wpisują się one już w sztywną demografię tylko używają tego, co jest im potrzebne w danej sytuacji.

Tytuł audycji: Sukces pisany szminką
Prowadzi: Olga Kozierowska
Goście: Katarzyna Pawlikowska i Marta Życińska
Data emisji: 12.11.2016
Godzina emisji: 10:00

Oceń artykuł

Komentarze

Więcej newsów