W jaki sposób nie powinniśmy ubierać się do pracy? Tego typu ubrań lepiej unikać

Katarzyna Leszczyńska 19.12.2017
Jakiego ubrania unikać w miejscu pracy?
Fotografia: pixabay.com

Nie każda stylizacja będzie mile widziana przez naszych przełożonych.

Większość z nas podświadomie wie, że nie wszystko wypada założyć na oficjalną wizytę lub do pracy. W tego typu miejscach zazwyczaj obowiązuje pewien dress code, do którego wypada się stosować. Jeżeli natomiast nie dostosujemy się, pracodawca może zwrócić nam uwagę na pewne elementy naszego stroju, co zapewne nie będzie miłym zdarzeniem. Dlatego warto tego typu wpadek unikać.

TotalJobs.com przeprowadził badania dotyczące stroju w miejscu pracy. 16% badanych kobiet przyznało się, że ich pracodawca kazał im wrócić do domu, żeby zmieniły swój strój. Okazuje się zatem, że nie każdy zdaje sobie sprawę, czego nie należy założyć do pracy. W niektórych miejscach natomiast brakuje zdaniem badanych określonego dress code’u, do którego mogliby się stosować.

Nie każda stylizacja jest odpowiednia do pracy

Jakich ubrań nie nosić do pracy?

Niektórzy respondenci wyraźnie wskazywali  pewne elementy ubioru, które ich zdaniem nie są mile widziane w miejscu pracy. Pięć pierwszych miejsc z tej listy wskazała blisko połowa ankietowanych. Znalazły się na niej takie elementy ubioru jak: szorty, bluzy z kapturem, dresy, t-shirty z napisami, czapki oraz japonki. Okazuje się zatem, że podświadomie potrafimy wskazać rzeczy, które raczej nie są mile widziane w miejscu pracy.

Wszystko zależy oczywiście od charakteru naszej pracy. W niektórych miejscach obowiązują uniformy, w innych przychodząc do pracy w garniturze będziemy wystawieni na dziwne spojrzenia ze strony współpracowników. Zawsze warto wyglądać schludnie, unikać zbyt krótkich spodni, spódnic i sukienek, odkrytych ramion i butów oraz głębokich dekoltów. Wówczas nie powinniśmy zaliczyć ubraniowych wpadek. 

Dress code zależy od charakteru naszej pracy
Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów