Tych rzeczy unikaj w weekend. Dzięki temu będziesz miał więcej energii w trakcie tygodnia

Katarzyna Leszczyńska 13.10.2017
Unikaj tych błędów, a będziesz miał więcej energii
Fotografia: pexels.com

Ich skutki mogą być przykre dla organizmu.

Weekend dla większości ludzi jest czasem relaksu i odpoczynku. Można oderwać się od codziennych obowiązków, wyjść dokądś z przyjaciółmi, czy pobawić na fajnej imprezie. Okazuje się jednak, że podczas weekendów popełniamy bardzo dużo błędów, które później dają skutki przez cały następny tydzień. Portal Womenshealthmag.co.uk stworzył listę tego typu pomyłek, których powinniśmy unikać, żeby później nie odczuwać ich efektów.

Zbyt duża ilość alkoholów

Zabawa, zabawą, ale wszystko powinno mieć swoje granice. Wiadomo, że alkohol źle wpływa na ludzki organizm i w nadmiarze może po prostu szkodzić. Cotygodniowe duże imprezy mogą skończyć się uszkodzeniem wątroby oraz zanieczyszczeniem całego organizmu. Alkohol sprawia też, że szybciej się starzejemy.

Zbyt duże zaangażowanie na portalach społecznościowych

Wielu ludzi łapie się na tym, że w każdej wolnej chwili siedzą przy komputerze lub z telefonem w ręce i po raz kolejny przewijają tablicę na Facebooku. Wieczorem, wychodzą na imprezę, na której co chwilę wysyłają Snapy oraz wstawiają zdjęcia na Instagrama. A w niedzielę po wiadomościach dzielą się informacjami z obserwatorami na Twitterze. Jesteśmy w ciągłym otoczeniu mediów społecznościowych. Przez to mózg nie jest w stanie odpowiednio odpocząć. Również możemy mieć przez to problemy ze snem, co nie sprzyja relaksowi.

Przestawianie budzika na późniejszą godzinę

Ludzie myślą, że jeżeli mają wolny dzień, mogą w końcu odespać cały tydzień pracy. Tylko, że w rzeczywistości to tak nie działa. Mózg człowieka nie potrafi przestawić się tak łatwo i zaprogramować na to, że dziś jest weekend. Najlepiej regularnie wstawać o tej samej porze, a już na pewno unikać długich zmian spania, np. o trzy godziny.

Nie przestawiaj budzika w weekend
Fotografia: pexels.com

Robienie oszukanych dni na diecie

Jeżeli jesteście zwolennikami tzw. „cheat days” lepiej stosujcie je podczas tygodnia roboczego. Wówczas spalamy więcej energii, a do tego chętniej dokładamy treningi. Robienie sobie dnia wolnego w weekend spowoduje rozleniwienie organizmu, przez co łatwiej jest odpuścić i sięgnąć po kolejne słodycze.

Spanie w makijażu

Po całonocnej imprezie ostatnie na co mamy ochotę to zmywanie makijażu. Spanie w kosmetykach jest jednak szkodliwe dla skóry. Są one naszpikowane chemikaliami, które nie dość, że mogą wpłynąć na pojawienie się zanieczyszczeń na twarzy, to jeszcze mogą zostawić ślady na naszej pościeli, które później będą odbijać się na naszym organizmie.

Przejmowanie się pracą

Weekend jest od odpoczynku. Dlatego należy wyłączyć telefon służbowy i odciąć się od codziennych obowiązków. Inaczej będziemy chodzić wiecznie przemęczeni i nie będziemy mieli serdecznie dość naszej pracy.

Trenowanie

„Cheat days” na tygodniu i ćwiczenia również na tygodniu. Nasze mięśnie potrzebują regeneracji. Lepiej jest  chodzić na siłownię po pracy, wówczas twoje ciało będzie mogło zrelaksować się również podczas ciężkiego tygodnia. A w weekend lepiej utrzymać zdrowy tryb odżywiania i dać mięśniom odpocząć.

Już teraz śmiało możemy rozpoczynać weekend. Unikanie tych błędów sprawi, że będziemy czuć się o wiele lepiej w następnym tygodniu.

Nie popełniając tych błędów będziemy mieć więcej energii
Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów