Świąteczna reklama Pepco dyskryminuje kobiety? Internautki oburzone: Wiecie, że mamy XXI wiek?

Katarzyna Leszczyńska 16.11.2017
Screen ze świątecznej reklamy Pepco
Fotografia: Facebook/Pepco

Miało być wzruszająco, a wyszło bardzo kontrowersyjnie. 

W dzisiejszych czasach kobiety robią wiele rzeczy. Nie dość, że rozwijają swoje kariery, dbają o sprawy rodziny i dzieci, to jeszcze potrafią znaleźć czas na rozwijanie swoich hobby. Na pewno większość kobiet potrafi powiedzieć o tym, jakie mają talenty i zainteresowania. Według najnowszej reklamy sieci sklepów Pepco okazuje się jednak, że jest zupełnie inaczej.

Dział marketingu Pepco wrzucił na Facebooka najnowszą reklamę sklepu z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Zadano w niej pytanie kobietom o to, jakie mają talenty. Okazuje się, że nie potrafiły na to odpowiedzieć. Uczynili to dopiero ich najbliżsi, których odpowiedzi nie spodobały się internautkom. Wśród wypowiedzi rodzin tych kobiet pojawiły się zdania: „świetnie wygląda”, „jest mistrzynią świata w dekorowaniu”, „uwielbia organizować wigilię”.

Internautki są oburzone spotem Pepco

Z całą pewnością tego typu „talenty” nie wpisują się w poglądy dotyczące kobiet w dzisiejszych czasach. Internautki zwróciły na to uwagę w komentarzach. Niektóre z nich oburzyły się na najnowszą reklamą sklepu. Choć spot miał zapewne wpisywać się w asortyment Pepco, trzeba przyznać, że nie do końca udał się marketingowcom.

Wydaje mi się, że Państwa dział marketingu nie rozumie znaczenia słowa „talent”. A ostatnie zdanie z zamieszonej reklamy można z łatwością sparafrazować na: Jeśli największym talentem kobiety nie jest siedzenie w domu, to co nim jest? 

Co wy na to, że talent kobiet może wychodzić poza wachlarz cech potrzebnych w domu? Czy wasze umysły tego jednak nie ogarniają, ograniczone Pepco?

Wiecie, że mamy XXI wiek? Podobno niektóre kobiety potrafią nawet naprawić komputer, albo powiedzieć coś w obcym języku.

Już wiem, czemu nigdy nie byłam w Pepco. Po prostu mam nieodpowiednie talenty.

Tego typu komentarzy jest znacznie więcej. Widać, że kobietom nie spodobał się stereotypowy spot marki. Inne natomiast piszą pod postem o swoich talentach. Choć reklama miała przyciągnąć klientki, niektóre z nich z całą pewnością odstrasza. 

Firma postanowiła odnieść się do krytycznych komentarzy i usprawiedliwić swoją najnowszą reklamę. Okazuje się, że ma ona na celu podkreślenie, że Polki mają wiele talentów, które traktują jako coś oczywistego.

Internetowa reklama PEPCO „A gdyby ciebie zapytać jaki masz talent” przedstawia talenty kobiet, z których zwykle nie zdajemy sobie sprawy i ich w ten sposób nie definiujemy. Inspiracją do stworzenia kampanii jest obserwacja, że kobiety mają wiele talentów, zarówno tych związanych z życiem zawodowym jak i rodzinnym. Niestety czasami swoje zdolności traktują jako coś oczywistego, nie wymagającego podkreślenia. Nasz spot jest początkiem kampanii i zaproszeniem do dyskusji na temat talentów Polek, tego co je wyróżnia. Dzięki debacie na temat tej reklamy, na przykład w Internecie, wspomniane w spocie talenty są uzupełniane przez nasze klientki ich własnymi. Razem tworzymy pełny obraz naszych mocnych stron, zarówno tych związanych z pracą i pasją, jak z domem i rodzina – napisała Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej Pepco.

Talenty w spocie będą uzupełniane o kolejne talenty kobiet, zaobserwowane przez marketingowców.

Zagłosuj

Podoba Wam się świąteczne reklama Pepco?

Liczba głosów:

Najmodniejsze sandały damskie tego sezonu

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów