Nie możesz zasnąć? Poznaj prosty sposób, który ci to ułatwi

Paulina Ermel 20.03.2018
Kobieta podczas snu
Fotografia: Shutterstock

Jest całkowicie darmowy i co najważniejsze - działa.

Czasem samo zamknięcie oczu nie wystarczy, aby zasnąć. Po dniu pełnym wrażeń przekręcamy się z boku na bok, mózg płata nam figle, a myśli pędzą jak szalone. Zawsze można spróbować ziołowego naparu. Ale też nie zawsze działa.

Zobacz też: Ilość snu ma duży wpływ na wagę. Ile godzin dziennie trzeba spać, by nie przytyć?

Sposób potwierdzony naukowo

Naukowcy znaleźli prostszy sposób, który nic nie kosztuje, a jest skuteczny. Eksperci z uniwersytetu w Teksasie przebadali 57 osób w wieku 19-30 lat. Podzielili je na dwie grupy. Biorący udział w eksperymencie zasypiali w laboratorium, ale wcześniej mieli do wykonania różne zadania. Jedni przed samym zaśnięciem przygotowywali listę rzeczy do zrobienia na następny dzień, a drudzy spisywali to, co zrobili w poprzednim dniu. Wyniki okazały się zaskakujące.

Ci, którzy zapisywali to, co mają zrobić, zasypiali 9 minut szybciej niż ci z drugiej grupy. Zajmowało im to 16 minut, a osobom, które spisały rzeczy zrobione - aż 25.

Wywietrz sypialnię

Drugim naturalnym sposobem, który ułatwia zasypianie jest zadbanie o odpowiednią temperaturę w sypialni i temperaturę... ciała. Warto pamiętać o tym, żeby temperatura pomieszczenia nie przekraczała 19 stopni. Jeśli wciąż jest ci za ciepło i sen nie nadchodzi, wysuń spod kołdry stopę. Wówczas ochłodzisz ciało, a sen i to głębszy nadejdzie szybciej.

Zobacz też: Niektóre sny mogą mieć ogromne znaczenie dla naszego życia. Tych lepiej nie ignorować

Autor: Paulina Ermel

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów