Nowa kampania Dove miała pomóc kobietom, ale wzbudziła mieszane emocje i opinie

Redakcja 09.05.2017
Dove
Fotografia: www.youtube.com

Marka wprowadziła do sprzedaży produkty w sześciu nowych butelkach, których kształty miały symbolizować kobiece sylwetki.

Marka Dove w ramach nowej kampanii reklamowej wypuściła produkty w nowych opakowaniach, które mają przypominać kształty kobiecego ciała. 

Brytyjski odział marki zaprojektował i wyprodukował kilka zupełnie nowych butelek. Doskonale znane białe pojemniki z płynem do mycia ciała, zastąpiono nowymi, o nieregularnych kształtach i różnych rozmiarach. W ten sposób firma chciała przypomnieć, że każda kobieta, niezależnie od tego jak wygląda, jest piękna. 

Kształty, rozmiary, krawędzie i krągłości każdej z butelek przywołują na myśl różne typy kobiecych sylwetek, a ich połączenie pozwala każdej kobiecie wybrać ich własną wersję tej limitowanej edycji Dove. One są jedyne w swoim rodzaju - tak jak ty. Ale czasami wszyscy musimy sobie o tym przypomnieć. Najnowsze badania przedstawione w raporcie Dove Global Beauty and Confidence wykazały, że jedna na dwie kobiety czuje, że social media wywołują na niej presję, że ma wyglądać w określony sposób. Na szczęście wiele kobiet walczy razem z nami o rozpowszechnianie pewności siebie i wiary w kobiece piękno - brzmi oświadczenie firmy Dove, którego fragment przytacza Fastcompany.com. 

Zobacz także: Nowa kampania Dove kwestionuje sposób w jaki media piszą o sportsmenkach

Nowe opakowania produktów Dove
Fotografia: www.youtube.com

Nowe opakowania produktów Dove

Wysokie, krągłe… i białe

Celem marki było "zaprezentowaniu sześciu butelek, które, podobnie jak kobiety, mają różne kształty i wymiary. Jednym słowem reprezentują one różnorodność, jaką spotykamy każdego dnia". Co ciekawe, kampania nie wszystkim przypadła do gustu.

Część internautów stwierdziła, że firma nie powinna promować różnorodności, wypuszczając jedynie białe butelki, ponieważ niektórzy mogą pomyśleć, że są one dedykowane wyłącznie białym kobietom. Pojawiły się także zabawne przeróbki kampanii, które mają dać firmie jasny znak, że ich kampania nie wszystkim przypadła do gustu. Oczywiście jest też spore grono osób, które docenia pomysł i zupełnie nie rozumie doszukiwania się problemów w kampanii marki, która jest pro-kobieca. 

Kampanie Dove od zawsze przykuwały uwagę. Warto chociażby wspomnieć o projekcie "For real beauty". W spotach reklamowych i na billboardach zobaczyliśmy zwyczajne i naturalne kobiety. Nie były wyretuszowane przez grafików, a łączyło je jedno - duma z siebie i swojego ciała. Częścią kampanii był również film "Dove evolution", który ukazywał metamorfozy kobiet. 

Internauci żartują i zastanawiają się, czym inspirowała się firma Dove tworząc nowe opakowania
Fotografia: twitter.com/Omri_Rawrlan

Internauci żartują i zastanawiają się, czym inspirowała się firma Dove tworząc nowe opakowania 

Internauta proponuje Dove zupełnie nowe wydanie ich opakowań
Fotografia: twitter.com/vrunt

Internauta proponuje Dove zupełnie nowe wydanie ich opakowań 

Zagłosuj

Czy podobają Ci się nowe opakowania produktów Dove?

Liczba głosów:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów