Nie bądź Śpiącą Królewną. Kalkulator snu co do minuty obliczy idealną godzinę zaśnięcia i pobudki

Redakcja 22.03.2017
"Śpiąca Królewna"
Fotografia: ---

Być może dzięki temu sprytnemu programowi problem worków pod oczami zniknie na zawsze.

Wydawało ci się, że o jakości twojego snu świadczy liczba przespanych godzin? Bzdura! Nawet, jeśli przespałaś 8 godzin, wcale nie znaczy, że obudzisz się zrelaksowana. Dla naszego organizmu znacznie ważniejszą rolę odgrywa faza snu, w której się obudzisz. Aby sprawdzić, kiedy powinnaś się obudzić, wystarczy użyć kalkulatora snu - rewolucyjnego programu, z którego możesz skorzystać już dziś.

Na temat wysypiania się powstało już wiele hipotez. Naukowcy prześcigają się w podawaniu idealnej dla naszego zdrowia ilości godzin snu. Jedni mówią, że wystarczy 6, inni zalecają od 7 do 9. W rzeczywistości jednak odpowiedź ni jest jednoznaczna. Kalkulator snu wskazuje godziny, o których powinniśmy chodzić spać i wstawać. 

Internetowy kalkulator snu

Najpopularniejszą i najbardziej prawdopodobną teorią jest jednak ta, która mówi o 90-minutowych cyklach, podczas których organizm jest w fazie głębokiego snu. Wykorzystując tę wiedzę można obliczyć, o której powinniśmy położyć się do łóżka, aby następnego dnia czuć się jak nowo narodzeni.

Zobacz także: Naukowcy dowiedli, że to, o której chodzisz spać, świadczy o twojej inteligencji. W jaki sposób?

Czy kalkulator snu działa?

Dla ludzi, którzy mimo starań nie potrafią dobrze zorganizować sobie nocy, powstała strona Web-blinds.com. Wystarczy wpisać planowaną godzinę pobudki lub zaśnięcia, a kalkulator czasu snu obliczy, kiedy dokładnie powinniśmy iść spać lub się obudzić. To naprawdę działa!

Na przykład - jeśli musimy wstać o godzinie 6 rano, powinniśmy położyć się o 20:46, 22:16, 23:46 lub o 1:16. Z kolei, jeśli chcemy się wyspać wstając o 9:30 rano, powinniśmy położyć się najwcześniej o 00:16, a najpóźniej o 4:46 nad ranem.

Wykorzystując formułę opartą na naturalnych rytmach ciała, Kalkulator knu opracuje dla ciebie najlepsze godziny wypoczynku. Większość ludzi potrzebuje około 14 minut na zaśnięcie, co uwzględniliśmy w naszym programie. Wysypianie się polega na czymś innym niż wczesnym zaśnięciu. Chodzi o spanie tylko we właściwym momencie – czytamy na stronie Web-Blinds.com.

Fazy snu

Wyróżnić możemy 2 fazy snu: NREM i REM. W pierwszej z nich mózg przechodzi w błogi stan odprężenia i stopniowo zaczyna pracować coraz wolniej. W tym czasie nasz organizm zaczyna odpoczywać i się regenorować. Następie po około 90 minutach mózg przechodzi do fazy REM, która zwykle trwa około 15 minut. W trakcie jej trwania, mózg znów zaczyna szybciej pracować, puls wzrasta i wtedy zaczynamy śnić. Następnie znów następuje przejście do fazy NREM i cały cykl potarzany jest od początku. W ciągu nocy powinien powtarzać się 4-5 razy. Wtedy będziesz mieć pewność, że się wyspałaś.

Najlepiej obudzić się w fazie REM, kiedy mózg szybciej pracuje i jest bardziej czujny na bodźce zewnętrzne. Wtedy nawet cichy dźwięk może przerwać sen. Po obudzeniu czujesz się wyspana i zrelaksowana. Znacznie trudniej będzie osiągnąć ten efekt, gdy obudzisz się w fazie NREM. Nagłe jej przerwanie może spowodować, że pomimo nawet 10 godzin snu nadal będziesz czuć się zmęczona.

Kalkulator snu - jak wyliczyć długość snu?

Jeśli chcesz sprawdzić, kiedy powinnaś się kłaść spać, a kiedy obudzć, zajrzyj na stronę internetową: www.kalkulatorsnu.pl. Tam wystarczy, ze wpiszesz, o której godzinie chcesz się obudzić, a program poinformuje cię, kiedy dokładnie powinnaś zasnąć.

Człowiek nie powinien spać dłużej niż około 9 godzin i nie krócej niż około 6 godzin. Uwzględniając fazy snu, których każdy powinien przejść od 5 do 6, nawet minuta jest ważna. Przerwanie 90-minutowego cyklu snu skutkuje niewyspaniem. Kalkulator snu sprawi, że w końcu wstaniesz rano wyspana. Wypróbuj go!

Zobacz także: O której godzinie powinieneś kłaść się do spania? Eksperci przekonują, że zależy to od znaku zodiaku

Zagłosuj

Zaczniesz korzystać z Kalkulatora Snu?

Liczba głosów:

Sleep Calculator
Fotografia: www.web-blinds.com

"Kalkulator Snu: O której powinienem udać się do łóżka?"

Oceń artykuł
Tagi:

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów