12.01.2018 14:12

Jak często trzeba ćwiczyć, aby zobaczyć pierwsze rezultaty? Fizjolog zdradza najlepszy sposób

Podzielił się swoim planem treningowym. 

Ile razy w tygodniu ćwiczyć?

Fotografia: Pixabay

Czy da się mieć piękną sylwetkę bez regularnych ćwiczeń? Oczywiście można być obdarzonym przez naturę szczupłą figurą, jeśli jednak chce się zadbać o swoje zdrowie i mięśnie, regularność jest niezbędna. 

Z takiego założenia wychodzi również Chris Jordan, fizjolog, który stworzył 7-minutowy zestaw ćwiczeń. Jego system podbił internet i zyskał sobie wielu wiernych fanów. Co więcej, znalazł również potwierdzenie w nauce i opublikowanych w styczniu badaniach na temat systematyczności w prowadzeniu treningu. American Heart Association przyznało, że zdrowe serce ma ten, kto ćwiczy 4-5 razy w tygodniu. 

W ramach eksperymentu badacze podzielili 53 dorosłe osoby na dwie grupy. Pierwsza przez dwa lata regularnie ćwiczyła 4-5 razy w tygodniu między innymi ćwiczenia kardio, druga uprawiała jedynie jogę i wykonywała ćwiczenia poprawiające utrzymanie równowagi. Pod koniec badań okazało się, że serca osób z pierwszej grupy funkcjonowały znacznie lepiej niż serca osób z grupy drugiej.

giphy-downsized (54)

Kiedy pojawią się rezultaty?  

Jeśli zastanawiasz się nad tym, ile trzeba ćwiczyć, żeby zobaczyć pierwsze rezultaty, Jordan ma dla ciebie odpowiedź. Opracowane przez niego treningi, które opublikował w popularnej aplikacji J&J Official 7 Minute Workout, polegają na ćwiczeniach interwałowych i dają podobne efekty jak intensywna jazda na rowerze czy dłuższe ćwiczenia kardio. Jak podkreśla Chris, jest jeden haczyk, należy robić je regularnie. 

Zarówno badacze jak i Jordan podkreślają, że najlepsze dla zdrowia są ćwiczenia typu kardio i trening interwałowy, czyli bieg na bieżni, jazda rowerem lub tak zwana deska, przysiady czy wymachy nóg. 

Fizjolog podzielił się jednym z zestawów ćwiczeń z amerykańskim Business Insiderem. Oto co zaproponował:

  1. Poniedziałek: jazda na rowerze, także na siłowni i ćwiczenia na mięśnie ramion, na przykład wymachy ramionami.
  2. Wtorek: joga i ćwiczenia wzmacniające dolne partie mięśni, na przykład przysiady. 
  3. Środa: bieganie i wyciskanie sztangi na ławce płaskiej.
  4. Czwartek: odpoczynek.
  5. Piątek: boks i ponownie wzmacnianie dolnych partii mięśni. 
ezgif.com-resize