Już dłużej nie musisz brać leków na sen. Metoda "4-7-8" pozwala zasnąć w 57 sekund

Redakcja 24.05.2017
Śpiąca kobieta
Fotografia: Pexels

To świetna alternatywa dla tabletek, które mogą uzależnić. 

Doktor Andrew Weil z Uniwersytetu Harvarda opracował metodę "4-7-8", która ma być ratunkiem dla tych, którzy mają problemy z zaśnięciem. 

Kiedy ciepłe mleko i liczenie owiec nie pomagają zasnąć, warto wypróbować inną metodę, opracowaną przez amerykańskiego naukowca. Doktor Weil uważa, że umiejętności szybkiego zasypiania można się nauczyć. Wystarczy ją wyćwiczyć i osiągnąć za pomocą oddychania. 

Metoda ta pozwala uspokoić ciało i umysł, zrelaksować się oraz, co najważniejsze, szybko poczuć sennym - powiedział Andrew Weil, a jego wypowiedź przytacza Tvnmeteo.tvn24.pl.

Doktor Andrew Weil
Fotografia: www.youtube.com

Doktor Andrew Weil

Kilka kroków i...śpisz

Metoda "4-7-8" to technika, która pozwala zasnąć w mniej niż minutę, a konkretnie nawet w 57 sekund. Polega na odpowiednim oddychaniu. Pierwszym krokiem jest zrobienie mocnego wydechu przez usta. Drugim krokiem wdychanie powietrza nosem przez 4 sekundy. Kolejnym, wstrzymanie oddechu na 7 sekund, a następnym wydychanie powietrza ustami przez 8 sekund. Całą serię należy powtórzyć czterokrotnie.

Bardzo ważne jest, aby podczas wykonywania tych czynności nasze oczy pozostały zamknięte, a czubek języka dotykał podniebienia, tuż za przednimi zębami. Podczas wydechów dobrze będzie jeśli wydamy z siebie szeleszczący dźwięk. 

Dzięki technice "4-7-8" dostarczymy naszemu organizmowi więcej tlenu i odprężymy nasz układ nerwowy. To ćwiczenie pomoże nie tylko zapaść w długi, spokojny sen szybciej niż moglibyśmy przypuszczać, ale również może pomóc w stresujących sytuacjach, kiedy potrzebujemy szybkiego relaksu.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów