Jak poradzić sobie z problemami z zaśnięciem? Naukowcy przekonują, że wystarczy jeden naturalny trik

Anna Respondek 30.10.2017
Bezsenność
Fotografia: EAST NEWS

Czy to naprawdę pomaga? 

Bezsenność to problem, z którym mierzy się coraz więcej ludzi, zarówno ze starszego pokolenia, jak i młodszego. Życie w biegu i ciągły stres powodują, że wieczorami, pomimo tego, że odczuwamy zmęczenie, nie możemy zasnąć. 

Jeśli taka sytuacja zdarza się raz na jakiś czas, nie ma się czym przejmować. Jednak długotrwałe zaburzenia snu mogą prowadzić do różnych nieprzyjemnych konsekwencji i chorób, takich jak problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, uczeniem się, a nawet depresji czy zaburzeń pracy serca. Wygląda jednak na to, że naukowcy znaleźli sposób na spokojny sen i to zupełnie naturalny. 

Matthew Walker, dyrektor Sleep and Neuroimaging Lab, napisał książkę pod tytułem "Why we sleep", w której tłumaczy, że zażywanie tabletek nasennych nie sprawi, że nasz organizm wypocznie, ponieważ mózg nie jest w stanie wejść w najgłębszą fazę snu. W wywiadzie z "New York Magazine" wyjaśnił, na czym to polega. 

Takie tabletki wyłączają górę twojej kory mózgowej, powodują stan podobny do bycia nieprzytomnym. To nie jest sen, to kriogenika - powiedział. 

Według Walkera najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest skorzystanie z terapii poznawczo-behawioralnej, która zapozna nas z odpowiednią "higieną snu", czyli zasadami, według których powinniśmy postępować, takimi jak spanie w ciemności, odpowiednia temperatura, czy wykorzystywanie sypialni jedynie do snu i seksu. Ale przede wszystkim najważniejszą rzeczą na początku leczenia jest chodzenia spać o tej samej godzinie i wstawanie o tej samej godzinie, bez drzemek w trakcie dnia. Na początku terapii wolno spać jedynie sześć godzin, naukowiec wyjaśnił dlaczego. 

Utrzymywanie pacjenta dłużej bez snu, pozwala zbudować mocną "senną presję" - wyjaśnił. 

A Wy, macie sposoby na zasypianie? 

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów