Jak nie dać się oszukać w Black Friday? Te pułapki czyhają na klientów

Katarzyna Leszczyńska 23.11.2017
Na co uważać w Black Friday?
Fotografia: pexels.com

Warto o nich wiedzieć.

Promocje mają ogromny wpływ na niektórych. Niektórym osobom wydaje się, że jak kupują coś taniej, to mogą kupić więcej, a przecież wtedy nie zaoszczędzą. Na ludzi korzystających z promocji czyha wiele pułapek. A wielkimi krokami nadchodzi Black Friday, podczas którego wiele sklepów oferuje duże obniżki. Portal Businessinsider.com.pl przygotował listę rzeczy, na które szczególnie warto uważać tego dnia.

Lista to podstawa

Zakupy najlepiej wcześniej przemyśleć. Dzięki temu będziemy mogli stworzyć listę, której później będziemy się trzymać odwiedzając sklep. Ta opcja sprawdza się nie tylko w przypadku zakupów spożywczych. Również w kwestii ubrań zaplanowanie, co nam będzie potrzebne, może korzystnie wpłynąć na stan naszej szafy, a przede wszystkim portfela.

Ceny pod kontrolą

Warto zawsze porównywać ceny poszczególnych produktów. Okazuje się, że ten sam produkt może różnić się wartością nie tylko w kontekście różnych marek, ale również w tym samym sklepie. Zawsze warto sprawdzić, czy cena produktu w stacjonarnym salonie równa się tej, która jest w Internecie. Oprócz tego trzeba zwracać uwagę, zdaniem Businessinsidera, na to, czy pod nową ceną nie znajduje się stara, ale niższa. Niektóre sklepy w ten sposób robią wrażenie obniżki. Ostatnia kwestia, na którą warto zwrócić uwagę to cena przy kasie i na półce. Czasami rzeczy przecenione znajdują się przy kasie, a droższe na półkach.

Warto mieć listę zakupów

Podstępna zagranica

Czasami wydaje nam się, że kupując produkty w zagranicznych sklepach przez Internet płacimy taniej. Owszem, sam produkt może mieć niższą cenę. Trzeba jednak doliczyć do niej również koszt przesyłki oraz cło i VAT. Wówczas ta cena znacznie wzrośnie.

Reklamacja bez wyjątków

Niektóre sklepy zastrzegają sobie prawo do nie przyjmowania do reklamacji rzeczy, które zostały kupione w Czarny Piątek. Okazuje się jednak, że nie jest to zgodne z prawem. W ten dzień przysługuje takie samo prawo do reklamacji jak we wszystkie pozostałe.

Zwroty bez wyjątków, jednak nie zawsze

Polskie prawo określa, że sprzedawca ma prawo ustalić swoje zasady w sklepie stacjonarnym. W związku z tym może nawet nie przyjmować zwrotów. Wszystko zależy od marki. Inaczej sprawa ma się w sklepach internetowych. Tu klient ma 14 dni na zwrot produktu, w każdym przypadku.

Okazuje się zatem, że obniżki to jedno, ale na klientów podczas Czarnego Piątku czeka wiele pułapek. Dobrze w takich sytuacjach znać swoje prawa. Niektórzy sprzedawcy wykorzystują niewiedzę kupujących i naginają zasady na własną korzyść.

Na co uważać w Czarny Piątek?
Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów