Internauci oburzeni reklamą Lidla. "Żartuje z religii katolickiej". Kontrowersyjna grafika już zniknęła z sieci

Redakcja 29.06.2017
Lidl
Fotografia: East News

Czyżby znany dyskont zaliczył marketingową wpadkę? 

28 czerwca na Facebooku Lidl Polska pojawiła się grafika informująca, że tego dnia za opakowanie cukru klienci zapłacą jedyne 1,99 złotych. Nie byłoby w tym nic niestosownego, gdyby nie napis "Słodki jeżu", który umieszczono na zdjęciu. Niektórzy internauci stwierdzili, że to nic innego, jak tylko żart z religii katolickiej. 

Słodki jeżu! Tylko w środę 28.06. cukier w Lidlu w cenie tak słodko niskiej, że aż nie wierzymy - głosił napis. 

Wielka wpadka? 

Zdjęcie wywołało wśród internautów niemałe poruszenie. Choć z pewnością byli tacy, którzy niecodzienny przekaz odebrali jak niewinny żart, część do tematu podeszła bardzo poważnie. 

Jestem ogromnie oburzony Państwa ostatnią akcją reklamową dotyczącą cukru. Naśmiewanie się z Jezusa Chrystusa pod postacią gry słownej wywołuje zdecydowany protest. Jeżeli Państwo postanawiacie tak zachęcać klientów do zakupów w Waszej sieci handlowej, to ja od teraz w proteście postanawiam nie robić zakupów w sieci sklepów LIDL. I będę od tej pory wszem i wobec zniechęcał do zakupów u Was. Bez pozdrowienia, Marek - napisał internauta na Facebooku Lidl Polska, a jego wypowiedź przytacza portal Wirtualnemedia.pl. 

Lidl nie pozostał obojętny na krytykę i w ramach przeprosin usunął kontrowersyjną grafikę, a także odniósł się do zarzutów. 

Specyfiką prowadzonej przez nas komunikacji na Facebooku jest lekki język, dlatego często wykorzystujemy gry słowne lub, jak w tym przypadku, młodzieżowe powiedzenia. Opinie naszych Klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego (...) zdecydowaliśmy się usunąć post, by nie budzić wątpliwości co do naszych intencji - czytamy na Facebooku Lidl Polska. 

W dalszej części Lidl przeprosił wszystkie osoby, który poczuły się urażone postem. Nie wszyscy jednak dali się przekonać.

Dla Lidla jest to PR-owo sytuacja kryzysowa. Gry słowne, grami słownymi. Można żartować sobie tak, by nikogo nie urażać i tak potężna firma jak LIDL powinna się tej prostej zasady trzymać - napisał internauta na Facebooku Lidl Polska. 

Cóż, najważniejsze, że wzbudzająca wiele emocji reklama została już usunięta. A może niesłusznie? 

Zagłosuj

Czy Ciebie też oburzyło hasło "Słodki jeżu"?

Liczba głosów:

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów