IKEA w kolejnej poruszającej akcji. Wśród pięknych wnętrz pokazała smutną prawdę

Paulina Szestowicka 10.11.2016
IKEA 25m2 Syria
Fotografia: www.vimeo.com/190261411

Szwedzka sieć po raz kolejny zaskoczyła niesztampową akcją, która nie tylko chwyta za serce, ale i edukuje. 

Reklamy sieci IKEA kojarzą niemal wszyscy, ponieważ zazwyczaj przedstawiają problemy społeczne lub trudne tematy, które są znane większości osób, ale mało kto potrafi o nich mówić. Poruszają najgłębiej ukryte emocje, dlatego nigdy nie przechodzą bez echa. 

Tak samo jest z akcją 25m2 Syrii, która powstała we współpracy IKEA i Czerwonego Krzyża. Wykorzystano przestrzeń w sklepie w mieście Slependen na odtworzenie i pokazanie warunków, w jakich życie Syryjka Rana razem ze swoją dziewięcioosobową rodziną. Do przedmiotów doczepiono karteczki w kształcie standardowych metek, ale zawierały one nie cenę, a opisy problemów, z jakimi zmagają się Syryjczycy, między innymi brakiem czystej wody, jedzenia czy też leków. Umieszczono też informacje, w jaki sposób można udzielić wsparcia rodzinom w Syrii.

Mogliśmy postawić w sklepie billbard ze zdjęciami i informacjami. Jednak zależało nam na tym, aby jak najwierniej odwzrotować wnętrze mieszkania prawdziwej rodziny, która próbuje przetrwać w Syrii. W ten sposób Norwegom będzie łatwiej zrozumieć, co czują Syryjczycy - powiedział dyrektor artystyczny agencji POL, która zrealizowała projekt.

Odtworzony pokój Syryjki został ukryty między ekspocyzjami przedstawiającymi najnowszą ofertę z katalogu IKEA. Ten kontrast sprawił, że akcja jeszcze silniej wpływa na wyobraźnię klientów. 25m2 Syrii jest jedną z wielu kampanii, które pokazują w jakich warunkach żyją osoby w krajach ogarniętych wojną. Jednak bezsprzecznie można ją zaliczyć do grona najlepszych realizacji.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów