Czyszczenie magazynów wyczyściło kieszenie. Internauci dali się złapać na fałszywe konto Media Expert

Katarzyna Mordalska 03.01.2017
komputer
Fotografia: www.pixabay.com

Oszuści zorganizowali konkurs na Facebooku, podszywając się pod popularny sklep i wykorzystując jego hasło reklamowe.

Media Expert i setki uczestników to ofiary rzekomego konkursu, jaki został przeprowadzony na Facebooku na nieistniejącym już profilu pod nazwą Media Expert – Czyszczenie magazynów.

Nagrodą w konkursie miały być zakupy bez limitu kwoty w dowolnej placówce sieci Media Expert w Polsce. Jak ma to miejsce w przypadku takich oszustw (bo sprawa bynajmniej nie jest precedensem w sieci), użytkownicy mieli za zadanie polubić, skomentować i udostępnić post z informacją o wielkiej rozdawce. Administratorzy ogłaszali listy zwycięzców, linkując w postach profile uczestników. Taki "szczęśliwiec" niestety nie od razu miał otrzymać nagrodę.

Warunkiem darmowych zakupów miało być wypełnienie formularza, za ten z kolei trzeba było zapłacić, wysyłając dwa SMS-y premium za cenę łącznie około 60 zł. Choć w konkursie rzekomo wygrywa 5 osób, to popularne oszustwo internetowe polega na tym, że każdy z uczestników otrzymuje w profilu informację o swojej wygranej.

Media Expert zabiera głos

Takie działanie uderzają nie tylko w oszukanych użytkowników, ale także wizerunek marki. Sklep Media Expert oczywiście odcina się od konkursu i prosi o zgłaszanie podobnych przypadków. Apeluje również o ostrożność, o którą wcale nie jest trudno. Wystarczy weryfikować podobne konkursy u organizatora, na przykład na oficjalnej stronie internetowej. Niestety nadal wiele osób pada ofiarą fałszywych rozdawek.

Drodzy klienci, ponownie spływa do nas bardzo dużo sygnałów o tym, że ktoś organizuje konkursy, podszywając się pod nasz sklep. Pamiętajcie, wszystkie oficjalne konkursy, są ogłaszane tylko i wyłącznie na naszym FB Media Expert i stronie www: www.mediaexpert.pl - czytamy w komunikacie na Facebooku sieci.

Fałszywy konkurs trwał zaledwie dwa dni i, pomimo komentarzy informujących o oszustwie, jego ofiarą padło kilkaset osób. Od 31 grudnia do 2 stycznia zgromadził blisko 1000 polubień i jeszcze więcej komentarzy, w których deklarowano chęć udziału. Nie wiadomo, ile osób zdecydowało się na wysłanie kosztownych SMS-ów.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów