Jak Zara zachęca klientów do robienia zakupów? Oto 7 tajnych sztuczek hiszpańskiej sieciówki

Malwina Wasilewska 20.07.2020
Zara
Fotografia: Shutterstock

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego tak chętnie robimy zakupy w Zarze? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Lubisz robić zakupy w Zarze? Nie jesteś jedyna! Hiszpańska sieciówka cieszy się ogromną popularnością. Wiele z nas regularnie do nich zagląda w poszukiwaniu kolejnych propozycji. Okazuje się, że sieć stosuje pewne sprawdzone techniki, które mają zachęcić nas do kupowania. Poznajcie 7 sposobów, dzięki którym nie możemy się oprzeć zakupom w Zarze.

Zakupowe triki Zary

Najwięcej z nas odwiedza Zarę w trakcie trwania wyprzedaży i to właśnie wtedy najczęściej zdarza się nam wychodzić z niej z nowymi nabytkami. Dlaczego tak chętnie robimy tam zakupy? Poznajcie sprzedażowe triki najpopularniejszej sieciówki świata.

1. Najdroższe rzeczy znajdują się tuż przy wejściu

Jeśli robisz zakupy w Zarze, z pewnością zauważyłaś, że ubrania, które widzisz tuż po przekroczeniu progu sklepu, są najdroższe. Nie jest to przypadek. Ten zabieg stosowany jest po to, by kupujący się w nich zakochał od pierwszego wejrzenia. W ten sposób sieciówka liczy na nasz impulsywne decyzje.

2. Ubrania, buty i torby są specjalnie umieszczone jeden nad drugim

Takie ułożenie produktów ma na celu podać nam gotowy pomysł na stylizację. Dzięki temu nie musimy zastanawiać się, które buty pasują do której sukienki. Ma to nam ułatwić robienie zakupów, ale też sprawić, że kupimy nie jedną, a kilka rzeczy. Ten trik daje nam pewność, że uzyskamy połączenie będzie zgodne z obowiązującymi trendami.

3. Zara sprawia, że czujemy się częścią elity

Marka monitoruje lokalizację swoich butików, by mieć pewność, że będą umiejscowione w lokalizacji bliskiej elitarnych sklepów. Dzięki temu mocno zyskuje wizerunkowo.

4. Wydaje kilka kolekcji w czasie jednego sezonu

Dzięki częstej zmianie kolekcji sieć zachęca nas do kolejnych zakupów, zwiększając tym samym nasz apetyt na kolejne łowy. To podstawa filozofii "fast fashion", za którą odpowiedzialna jest m.in. właśnie Zara.

5. Stwarza sztuczny niedobór

Jest bardzo prawdopodobne, że jeśli zobaczyłaś jakąś rzecz i jej nie kupiłaś, to kolejnego dnia już jej tam nie zobaczysz. W ten sposób marka chce, abyśmy natychmiast robiły zakupy bez możliwości dłuższego zastanowienia się, czy dana rzecz rzeczywiście jest na potrzebna.

6. Wszystkie rabaty odbywają się zgodnie ze stałym programem

Dzięki temu, że Zara przyzwyczaiła nas do programu rabatowego, doskonale wiemy, kiedy możemy kupić ubrania po okazyjnej cenie. 

7. Wszystkie sklepy Zary wyglądają tak samo

Zara dba o odpowiednią identyfikację wizualną. Jest ona efektem wielu badań mających na celu sprawdzić, jakie elementy wystroju (meble, oświetlenie, rozmieszczenie wieszaków, dobór kolorystyki) zachęcają nas do zakupów. 

Ten projekt robi furorę na całym świecie. Wszystko dlatego, że na zdjęciach gwiazdy pozują ze swoimi młodszymi wcieleniami! Zobaczcie.

Oceń artykuł

Komentarze

Przeczytaj więcej

Więcej newsów