"Zimna wojna" musi pokonać 86 konkurentów w drodze po Oscara! Kto jest największym zagrożeniem?

Anna Respondek 09.10.2018
Joanna Kulig i Tomasz Kot
Fotografia: CAP/MFS/EAST NEWS

Oficjalną listę nominowanych poznamy dopiero 22 stycznia. 

Najnowsze dzieło Pawlikowskiego "Zimna wojna" zyskało sławę na największych europejskich festiwalach filmowych. Joanna Kulig i Tomasz Kot zostali docenieni przez zagraniczne gwiazdy, które zachwycały się ich kunsztem aktorskim. Szczególnie dużo pochwał zebrała Kulig. 

"Zimna wojna" musi pokonać 86 konkurentów w drodze po Oscara

Jednym z głównych wątków "Zimnej wojny" jest historia miłosna, jednak nie jest to łatwy film. Dwoje głównych bohaterów nie umie żyć bez siebie, jednak bycie razem również ich nie uszczęśliwia. Zula i Wiktor wpisują się w schemat mistrza i uczennicy. Ona jest młodą dziewczyną, która szuka swojego miejsca w zespole Mazurek, on, doświadczony pianista, staje się jej nauczycielem. Akcja filmu rozgrywa się w Polsce, Berlinie, Jugosławii i Paryżu, pokazując lata 50. i 60. minionego wieku. 

Choć o "Zimnej wojnie" wciąż jest głośno, w drodze po Oscara będzie musiała zmierzyć się z 86 konkurentami z wielu państw całego świata. Jak podaje portal kultura.onet.pl, największą konkurencję stanowią: meksykański obraz "Roma" Alfonso Cuarona, włoski film "Dogman" Matteo Garrone czy ukraiński "Donbas" Sergieja Łoźnicy. 

Oficjalną listę filmów nieanglojęzycznych nominowanych do Oscara poznamy 22 stycznia. Ceremonię rozdania nagród zaplanowano na 24 lutego 2019 roku. 

Zobacz także: Jak wygląda mąż Joanny Kulig? Para już niedługo przywita na świecie pierwsze dziecko

Filmy nieanglojęzyczne walczące o nominację do Oscara: 

  • Afganistan, “Rona Azim’s Mother", reż. Jamshid Mahmoudi
  • Algieria, “Until the End of Time", reż. Yasmine Chouikh
  • Argentyna, “El Ángel", reż. Luis Ortega
  • Armenia, “Spitak", reż. Alexander Kott
  • Australia, “Jirga", reż. Benjamin Gilmour
  • Austria, “The Waldheim Waltz", reż. Ruth Beckermann
  • Bangladesz, “No Bed of Roses", reż. Mostofa Sarwar Farooki
  • Białoruś, “Crystal Swan", reż. Darya Zhuk
  • Belgia, “Girl", reż. Lukas Dhont
  • Boliwia, “The Goalkeeper", reż. Rodrigo “Gory" Patiño
  • Bośnia i Hercegowina, “Never Leave Me", reż. Aida Begić
  • Brazylia, “The Great Mystical Circus", reż. Carlos Diegues
  • Bułgaria, “Omnipresent", reż. Ilian Djevelekov
  • Kambodża, “Graves without a Name", reż. Rithy Panh
  • Kanada, “Family Ties", reż. Sophie Dupuis
  • Chile, “…And Suddenly the Dawn", reż. Silvio Caiozzi
  • Chiny, “Hidden Man", reż. Jiang Wen
  • Kolumbia, “Birds of Passage", reż. Cristina Gallego, Ciro Guerra
  • Kostaryka, “Medea", reż. Alexandra Latishev
  • Chorwacja, “The Eighth Commissioner", reż. Ivan Salaj
  • Czechy, “Winter Flies", reż. Olmo Omerzu
  • Dania, “The Guilty", reż. Gustav Möller
  • Dominikana, “Cocote", reż. Nelson Carlo De Los Santos Arias
  • Ekwador, “A Son of Man", reż. Jamaicanoproblem
  • Egipt, “Yomeddine", reż. A.B. Shawky
  • Estonia, “Take It or Leave It", reż. Liina Trishkina-Vanhatalo
  • Finlandia, “Euthanizer", reż. Teemu Nikki
  • Francja, “Memoir of War", reż. Emmanuel Finkiel
  • Gruzja, “Namme", reż. Zaza Khalvashi
  • Niemcy, “Never Look Away", reż. Florian Henckel von Donnersmarck
  • Grecja, “Polyxeni", reż. Dora Masklavanou
  • Hong Kong, “Operation Red Sea", reż. Dante Lam
  • Węgry, “Sunset", reż. László Nemes
  • Islandia, “Woman at War", reż. Benedikt Erlingsson
  • Indie, “Village Rockstars", reż. Rima Das
  • Indonezja, “Marlina the Murderer in Four Acts", reż. Mouly Surya
  • Iran, “No Date, No Signature", reż. Vahid Jalilvand
  • Irak, “The Journey", reż. Mohamed Jabarah Al-Daradji
  • Izrael, “The Cakemaker", reż. Ofir Raul Graizer
  • Włochy, “Dogman", reż. Matteo Garrone
  • Japonia, “Shoplifters", reż. Hirokazu Kore-eda
  • Kazachstan, “Ayka", reż. Sergey Dvortsevoy
  • Kenia, “Supa Modo", reż. Likarion Wainaina
  • Kosowo, “The Marriage", reż. Blerta Zeqiri
  • Łotwa, “To Be Continued", reż. Ivars Seleckis
  • Liban, “Capernaum", reż. Nadine Labaki
  • Litwa, “Wonderful Losers: A Different World", reż. Arunas Matelis
  • Luksemburg, “Gutland", reż. Govinda Van Maele
  • Macedonia, “Secret Ingredient", reż. Gjorce Stavreski
  • Malawi, “The Road to Sunrise", reż. Shemu Joyah
  • Meksyk, “Roma", reż. Alfonso Cuarón
  • Czarnogóra, “Iskra", reż. Gojko Berkuljan
  • Maroko, “Burnout", reż. Nour-Eddine Lakhmari
  • Nepal, “Panchayat", reż. Shivam Adhikari
  • Holandia, “The Resistance Banker", reż. Joram Lürsen
  • Nowa Zelandia, “Yellow Is Forbidden", reż. Pietra Brettkelly
  • Nigeria, “The Wedding Ring", reż. Rahmatou Keïta
  • Norwegia, “What Will People Say", reż. Iram Haq
  • Pakistan, “Cake", reż. Asim Abbasi
  • Palestyna, “Ghost Hunting", reż. Raed Andoni
  • Panama, “Ruben Blades Is Not My Name", reż. Abner Benaim
  • Paragwaj, “The Heiresses", reż. Marcelo Martinessi
  • Peru, “Eternity", reż. Oscar Catacora
  • Filipiny, “Signal Rock", reż. Chito S. Roño
  • Polska, “Zimna wojna", reż. Paweł Pawlikowski
  • Portugalia, “Pilgrimage", reż. João Botelho
  • Rumunia, “I Do Not Care If We Go Down in History as Barbarians", reż. Radu Jude
  • Rosja, “Sobibor", reż. Konstantin Khabensky
  • Serbia, “Offenders", reż. Dejan Zecevic
  • Singapur, “Buffalo Boys", reż. Mike Wiluan
  • Słowacja, “The Interpreter", reż. Martin Šulík
  • Słowenia, “Ivan", reż. Janez Burger
  • RPA, “Sew the Winter to My Skin", reż. Jahmil X.T. Qubeka
  • Korea Południowa, “Burning", reż. Lee Chang-dong
  • Hiszpania, “Champions", reż. Javier Fesser
  • Szwecja, “Border", reż. Ali Abbasi
  • Szwajcaria, “Eldorado", reż. Markus Imhoof
  • Tajwan, “The Great Buddha", reż. Hsin-Yao Huang
  • Tajlandia, “Malila The Farewell Flower", reż. Anucha Boonyawatana
  • Tunezja, “Beauty and the Dogs", reż. Kaouther Ben Hania
  • Turcja, “The Wild Pear Tree", reż. Nuri Bilge Ceylan
  • Ukraina, “Donbass", reż. Sergei Loznitsa
  • Wielka Brytania, “I Am Not a Witch", reż. Rungano Nyoni
  • Urugwaj, “Twelve-Year Night", reż. Álvaro Brechner
  • Wenezuela, “The Family", reż. Gustavo Rondón Córdova
  • Wietnam, “The Tailor", reż. Buu Loc Tran, Kay Nguyens
  • Jemen, “10 Days before the Wedding", reż. Amr Gamal

Bądź na bieżąco. Polub fanpage Chillizet na Facebooku!

Zagłosuj

Czy lubisz grę aktorską Joanny Kulig?

Liczba głosów:

"Kler" bije kolejne rekordy popularności. Nie jest to jednak pierwszy film, który uderza w polski Kościół:

Oceń artykuł

Komentarze

Więcej newsów