19.06.2017 14:08

Naukowcy odkryli zaskakujące działanie brokułów. Dobra wiadomość zwłaszcza dla otyłych

Szwedzcy naukowcy odkryli lecznicze działanie brokułów. Okazuje się, że warzywa te mogą pomóc osobom z cukrzycą drugiego stopnia.

pixabay.com

Naukowcy odkryli pozytywne działanie substancji, którą zawierają brokuły - sulforafanu. Powoduje ona obniżenie poziomu cukru we krwi, dzięki wydalaniu z ciała substancji kancerogennych, co znakomicie reguluje gospodarkę cukrową organizmu.

Naukowcom w okryciu pomógł komputer. Aby zidentyfikować pozytywne działanie sulforafanu, badacze wykorzystywali modelowanie komputerowe do identyfikacji zmian ekspresji genów związanych z cukrzycą drugiego typu. Następnie przesiali je przez tysiące substancji chemicznych, które mogłyby odwrócić te zmiany.

Badanie przeprowadzono na 97 osobach przez 12 tygodni. Najlepsze rezultaty osiągnięto u osób otyłych, u których bazowy poziom cukru jest wyższy. Dzienna dawka podawanego im sulforafanu odpowiadała zjedzeniu 5kg brokułów. Substancję można podawać w postaci proszku do napojów. Poziom glukozy zredukowano u tych osób nawet  do 10%. Naukowcy nie ukryją wielkie ekscytacji związanej z osiągniętego wyniku badań.

"

Byliśmy bardzo podekscytowani widząc efekty i nie możemy się doczekać, aż zaczniemy podawać ekstrakt pacjentom. Na własne oczy widziałem, jak ten związek redukuje glukozę o 10 procent. To wystarczy, żeby zredukować ślepnięcie. "

Brokuły jeść warto nawet jeśli nie chorujemy na cukrzycę. Warzywa zawierają cenne witaminy i minerały takie jak: witamina A, B1, B2, B3, C, wapń, fosfor, żelazo, siarka czy potas.

tenor (3)