12.12.2016 12:36

Allegro zinterpretowało kolejną polską legendę. "Jaga" spodoba się fanom superbohaterek

Efekty specjalne, piękna bohaterka i kobieca siła. Allegro nie ma konkurencji.

"Legendy Polskie Allegro. Jaga"

Fotografia: www.youtube.com

"Legendy Polskie Allegro" to cykl, na który czekają miłośnicy Tomasza Bagińskiego, dobrze wykonanych efektów specjalnych i poczucia humoru, które zakłada śmianie się z polskich bohaterów ludowych. Widzieliśmy już "Twardowskiego" - z Robertem Więckiewiczem w roli głównej, który rozbawił nas swoją zgubną przebiegłością. Pierwszy film z cyklu -"Smok", również zachwycił, a po "Bazyliszku" pewne było, że cykl powinien na stałe zagościć w polskiej sieci. 

Za wszystkie dzieła produkcji Allegro odpowiada Tomasz Bagiński. Po pięciu odcinkach trudno wyobrazić sobie bardziej odpowiedniego człowieka, który miałby czuwać nad cyklem krótkich metraży o polskich legendach. Po twórcy zachwycającej, nominowanej w 2002 roku do Oscara "Katedry", od Bagińskiego oczekuje się najwyższej jakości. "Jaga" powstała przy jego współpracy z Platige Image. Autorem scenariusza, który przedstawia Babę Jagę jako osobę skoncentrowaną na naturze, jest Błażej Dzikowski.

Superbohaterka dla natury

Dzikowski wykreował postać zrywającą ze stereotypem staruchy mieszkającej w chatce na kurzej łapie, która uwielbia jeść dzieci. Jaga (Katarzyna Pośpiech) jest młodą kobietą, która za wszelką cenę chce przywrócić utracony świat - w którym dzieci biegały boso po łąkach, a powietrze było krystalicznie czyste. Aby dokonać tego szlachetnego w jej mniemaniu chaosu, ucieka z piekła, w którym dowodzi zakochany w sobie karierowicz - diabeł Boruta.

Wszyscy ci, którzy oglądali poprzednie Legendy Polskie znają tego bohatera - i prawdopodobnie darzą go sympatią. Tomasz Drabek stworzył kreację zabawną i bardzo autentyczną - o ile można obrać takie kryterium w stosunku do słowiańskiej fantastyki. W tym 12 minutowym filmie w roli Rokity - pomocnika Boruty - jak zwykle zobaczymy Piotra Machalicę. Aktor ze swoim znudzonym wyrazem twarzy i bezlitosnym trzymaniem się faktów, sprowadza diabła na ziemię. Nie musi się starać, aby doprowadzić do sytuacji komicznych i sam niemal od niechcenia tworzy zabawną postać.

Filmy krótkometrażowe produkcji Allegro i ich świąteczna reklama, o której od początku grudnia rozpisują się zagraniczne media, tylko potwierdzają pogląd, że to nie tylko największy sklep internetowy, ale również silny gracz na rynku medialnym. I jako jedyny robi produkcje na naprawdę światowym poziomie. A prawdopodobnie najlepsze obrazy Allegro dopiero powstaną.